شناسهٔ خبر: 173489 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمودوند:

غربی‌ها می‌خواهند همچنان خاک سوریه در اشغال باقی مانده و بازسازی آن آغازنشود

محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاری در سوریه و بازسازی این کشور برای ایران موضوعی حیثیتی است، گفت: شورای امنیت باید به دور از سیاست‌زدگی موضوع بازسازی سوریه و پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را پیگیری کند.

به گزارش «نماینده» مرتضی محمودوند با اشاره به اهمیت بازسازی سوریه در راستای کاهش هرچه بیشتر اثرات بحران این کشور بر مردم، گفت: سوریه قبل از اینکه یک موضوع سیاسی باشد، یک بحث اعتقادی برای کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی است چرا که به دلیل موقعیت این کشور به لحاظ ژئوپلتیکی بود که باعث تجاوز بیگانگان به آن شد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: اکنون که جنگ سوریه به پایان رسیده و این کشور به سمت ثبات می رود، نباید اجازه دهیم دست درازی های رژیم صهیونیستی به این کشور ادامه یابد و باید آن بخش هایی که همچنان تحت اشغال قرار دارد نیز هرچه سریع تر آزادسازی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی می خواهند همچنان خاک سوریه در اشغال باقی مانده و بازسازی آن اجرا نشود، عنوان کرد: از سویی آنها همچنین اجازه دخالت هیچ کشوری را برای کمک به روند بازسازی و پایان بحران سوریه نمی دهند و از سوی دیگر سوریه را به جرم عدم وجود دموکراسی مد نظر خودشان تحریم می کنند که خلاف حقوق بین الملل است.

محمودوند همچنین تصریح کرد:  سرمایه گذاری در سوریه و بازسازی این کشور موضوع حیثیتی برای جمهوری اسلامی بوده و نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر ضرورت برگزاری نشست های آتی کمیته قانون اساسی این کشور، اذعان داشت: زمانی سوریه در شرایط حاد قرار داشت و نمی توانست حتی یک اعتراض ساده خود را در سازمان ملل مطرح کند اما امروز که توانسته است به امنیت نسبی برسد، لازم است برای حضور قوی خود در سازمان های بین المللی، اولین گام مهم برای ثبات این وضعیت را که همان تدوین قانون اساسی است به دور از دخالت های خارجی بردارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست زدگی شورای امنیت باعث شده هر فردی که قصد کمک به سوریه هم داشته باشد نتواند به نتیجه برسد از این رو شورای امنیت باید موضوع پایان اشغال مناطق باقی مانده سوریه، بازسازی این کشور به دور از سیاست زدگی و پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را پیگیری کند.

نظر شما