شناسهٔ خبر: 173472 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سامانه‌های اطلاعاتی باید یک پارچه شوند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم یک پارچه شدن سامانه‌های اطلاعاتی گفت:اینکه هر از چند گاهی اعلام می‌شود مردم باید اطلاعاتشان را در سامانه‌ای ثبت کنند، نشان دهنده ضعف مدیریتی بوده چرا که بسیاری اطلاعات با یک پارچه‌سازی سامانه‌ها و راستی آزمایی بدست می‌آید.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری در رابطه با لزوم تجمیع اطلاعات و خود اظهاری افراد در یک سامانه جامع، گفت: در سال‌های اخیر چندبار به دلایل مختلف اعم از دریافت کارت سوخت، یارانه، کمک معیشتی، کارت ملی و ... مردم را دعوت به ثبت اطلاعات خود در سامانه کردیم. حال سوال این است که این اطلاعات در کجا قرار داشته و چرا هیچگاه یکپارچه نمی‌شوند؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از وزرای دولت درخواست کردیم تا توضیح دهند که چرا اطلاعات افراد یک پارچه نمی‌شوند. البته گفته شده که تمامی این اطلاعات در اختیار وزارت کار است. بسیاری از اطلاعات نیازمند یک پارچه شدن سامانه ها و راستی آزمایی بوده و دیگر نیازی به هزینه و زحمت مجددا برای ثبت آنها نیست.

لزوم توسعه اطلاعاتی و راستی آزمایی داده‌ها در سرشماری سال جاری

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سرشماری نفوس و مسکن قرار داریم هنوز نحوه استفاده از داده‌هایی که در گذشته ثبت شده مشخص نیست. اینکه هر از چند گاهی اعلام می‌شود مردم باید اطلاعاتشان را در سامانه‌ای ثبت کنند، نشان دهنده ضعف مدیریتی است. برای سرشماری نفوس و مسکن سال جاری تنها لازم است کمی اطلاعات وسعت پیدا کرده و راستی آزمایی شود و نباید همه اطلاعات اولیه مجددا ثبت و فرآیند سال‌های گذشته تکرار شود.

نظر شما