شناسهٔ خبر: 173434 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش نماینده از برگزاری جلسات منظم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به ریاست حدادعادل؛

سروری: شورای ائتلاف هر هفته جلسه دارد/ رسولی: برخلاف جریان‌های موسمی در ایام انتخابات، شورای ائتلاف مقطعی عمل نمی‌کند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هر هفته جلسات منظم داشته و برخلاف جریان های موسمی در ایام انتخابات مقطعی عمل نمی کند.

به گزارش نماینده، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) برای انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۹–۱۳۹۸)  در جهت وحدت و انسجام در میان جریان اصولگرایی شکل گرفت؛ همچنین در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز لیست مورد تأیید این شورا همچون انتخابات مجلس توانست به پیروزی برسد؛ ریاست این شورا بر عهده غلامعلی حداد عادل است که نامش طی دو دهه اخیر، به عنوان یکی از سردمداران وحدت اصولگرایان مطرح بوده و به نوعی پیشکسوت وحدت در جریان اصولگرایی به شمار می رود.

با توجه به اینکه احزاب و تشکل های سیاسی در زمان انتخابات نقش پررنگی دارند شاید یکی از مهمترین آسیب هایی که در درون کشور بسیاری از کارشناسان به آن پرداخته و مورد نقد قرار دادند وجود احزاب و جبهه های گونان سیاسی است که تنها در دوران انتخابات ها و برای کسب پیروزی بر رقبای انتخاباتی شکل گرفته و فعال می شوند اما در زمان های خارج از انتخابات، فعالیتی نداشته و یا به ندرت موضع گیری هایی دارند؛ برهمین اساس با توجه به اینکه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حال حاضر بزرگترین و فعالترین مجمع سیاسی به شمار می رود، در این گزارش به  روند فعالیت ین شورا پرداخته ایم.

*شورای ائتلاف هر هفته جلسه دارد

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت وگو با خبرنگار نماینده در پاسخ به این سوال که در حال حاضر جلسات شورای ائتلاف برگزار می شود، اظهارداشت: ما جلسات منظم شورای ائتلاف را شروع کرده ایم و یک هفته هیات اجرایی برنامه دارد که پیشنهادات لازم‌ را برای تسریع در شورای مرکزی ایجاد می کند؛ از این رو یک هفته درمیان شورای ائتلاف برنامه دارد و یک هفته در میان هیأت اجرایی جلسه دارند و ما هر هفته در شورای ائتلاف جلسات را برگزار می کنیم.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه جلسات کمیته ها و کانون ها نیز دارند فعال می شوند، گفت: تلاش ما این است که اتصالات کارشناسی با مجلس و شورای شهر را به وجود بیاوریم و کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که ارتباط با استان ها و شهرستان ها منضبط باشد، تصریح کرد:  الان با توجه به مشکل کرونا ارتباطات وبیناری را برای استان ها و شهرستان ها به طور منظم ایجاد کرده ایم و هر دو هفته یک بار مکتوب شورا را به استان ها و شهرستان ها ارسال می کنیم که کاملا رویکردهای سیاسی و رویکردهای شورای ائتلاف را برای اعضای خود در استان ها و شهرستان ها مشخص می کند.

*شورای ائتلاف، برخلاف جریان‌های موسمی در ایام انتخابات مقطعی عمل نمی‌کند

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز پیش از این در گفت وگویی اظهارداشت: جلسات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از عصر روز گذشته چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور اکثریت اعضا به ریاست غلامعلی حداد عادل و دبیری پرویز سروری برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه تحلیلی از آخرین وضعیت کشور ارائه و اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند؛ همچنین از زحمات همه افرادی که در پیروزی لیست شورای ائتلاف در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تلاش کردند تقب دیر و قدردانی صورت گرفت.
سخنگوی شورای ائتلاف تصریح کرد: گرچه ائتلاف در میان لیست‌ها و جریان‌ها پیروز انتخابات شد، اما آسیب شناسی ایام انتخابات، روش‌ها و فرآیندها مورد بحث قرار گرفت تا با ترمیم و برطرف کردن برخی مشکلات و نارسایی‌ها، شورای ائتلاف مقتدرتر به کار خود ادامه دهد.
رسولی تاکید کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، برخلاف جریان‌های موسمی در ایام انتخابات مقطعی عمل نمی‌کند، بر همین اساس جلسات آن منظم و با دستورمحتوایی موثر درباره مسائل کشور و نگاه به آینده به کارخود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۵:۲۸ 0 0

    سلام.آدرس جلسات و زمان بندیشون لطفا
                                

نظر شما