شناسهٔ خبر: 173426 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ارائه ۱۲۶ پیشنهاد برای اصلاح طرح تعارض منافع/نواقص طرح برطرف می‌شود

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت طرح تعارض منافع را در مجلس تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تعارض منافع، گفت:این قانون در دنیا سابقه بیش از ۶۰ ساله دارد و ما در زمینه قانون مدیریت تعارض منافع نسبت به دنیا عقب هستیم لذا ضروریست که حتما در این زمینه اقدامی انجام دهیم.

وی افزود: البته قوانینینی مانند قانون ممنوعیت اخذ پورسانت از معاملات خارجی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و... که به نوعی به موضوع تعارض منافع ربط دارد اما به طور کامل این موضوع را پوشش نمی‌دهد. و یا ناقص اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عنوان تعارض منافع در ادبیات حقوقی ما وارد نشده است، ادامه داد:برای اولین بار در سال ۹۶ دولت لایحه‌ای را درباره تعارض منافع آماده کرد اما در ارسال آن به مجلس تاخیر افتاد پس از آن نمایندگان در سال ۹۷ طرحی در این زمینه تدوین کردند که در رسیدگی به آن نیز تاخیر ایجاد شد، بار دیگر در سال ۹۸ لایحه‌ای به مجلس ارائه شد و مجلس دهم به اتمام رسید و این لایحه نیز اعلام وصول نشد.

اسماعیلی اضافه کرد: نمایندگان در مجلس یازدهم طرح تعارض منافع را مجددا تدوین کرده‌اند که در تیر ماه سال ۹۹ از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد و برای رسیدگی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و ما پس از ۳ ماه کار بر روی این طرح در نهایت در ۳ فصل و ۲۰ ماده آن را به تصویب رساندیم و در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ۱۲۶ پیشنهاد از سوی نمایندگان به منظور اصلاح همین طرح در جلسه علنی ارائه شده است، گفت: قطعا طرح اولیه در جلسه علنی اصلاح و چکش کاری شده و نواقص آن برطرف خواهد شد.

نظر شما