شناسهٔ خبر: 173420 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار با اشاره به گزارش مغرضانه گروسی مطرح کرد؛

غربی‌ها به دنبال بهانه‌ برای تدوین گزارش علیه ایران پیش از شروع دور جدید مذاکرات وین

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است طبق قانون اقدام راهبردی باید تا کنون دوربین‌های نظارتی جمع می‌شد اما باز هم اجازه بازرسی به آنها را دادیم، همچنین آنها قصد دارند از آنجایی که در آستانه دور جدید مذاکرات قرار داریم، عدم دسترسی به تأسیسات هسته‌ای کرج را که پیش از این مورد خرابکاری واقع شده بود، بهانه‌ای برای گزارش‌های ضدایرانی خود کنند.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار با اشاره به گزارش مغرضانه گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: متاسفانه برخی نهادهای بین المللی فارغ از عملکرد تخصصی و فنی خود زیر نظر بعضی از کشورها فعالیت کرده و غیر از خواسته آنها گزارشی ارائه نمی‌دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تاکنون با حسن اعتماد با آنها مواجه شده و اجازه دسترسی بیش از پروتکل نیز به بازرسان آژانس داده‌ایم اما امروز شاهدیم که برخی از این اطلاعات در اختیار دشمنان ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: باید بازنگری بیشتری نسبت به سفر مدیرکل و بازرسان آژانس به کشور و بازدید از سایت های هسته ای داشته باشیم چرا که نباید بیش از حد اعتماد به این نهادهای بین‌المللی داشته باشیم.

جوکار همچنین با بیان اینکه آمریکا و اروپا به ملت ما بدهکار بوده و فرار رو به جلو می کنند، اظهار داشت: آنها قصد دارند اعلام کنند در حوزه برجام هیچ کوتاهی نداشته اند و همواره اعلام آمادگی برای مذاکره می کنند در حالی که نخستین کشوری که از برجام خارج شد آمریکا بود و سپس کشورهای اروپایی طی این مدت هیچ گامی در راستای اجرای تعهدات خود در برجام برنداشتند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه بیانیه های آمریکا و تروئیکای اروپایی صرفا جنبه سیاسی دارد، عنوان کرد: آنها قصد دارند در مذاکرات آینده بیش از پیش از ایران امتیاز کسب کنند و حاضر نیستند هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی بدهند.

وی ادامه داد: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، مهلت طرف مذاکره کننده برای اجرای تعهدات به پایان رسیده و دوربین های نظارتی نیز باید جمع می شد لذا آنها صرفا به دنبال بهانه تراشی هستند در غیر این صورت آنها خودشان می دانند بازدید از سایتی که به تازگی دچار خرابکاری شده و موضوع امنیتی دارد، هیچ تأثیری نباید در ارائه گزارش از سوی آنها داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در آستانه دور جدید مذاکرات قرار داریم لذا طرف مقابل از قبل به دنبال تهیه گزارش هایی علیه کشورمان است تا دست بالا در این نشست ها داشته باشد.

نظر شما