شناسهٔ خبر: 173403 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوروزی مطرح کرد؛

کارآمدسازی پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی با تبادل اساتید و دانشجویان حقوق میان اعضای سازمان شانگهای

حسن نوروزی.jpg نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است عضویت دائم جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند ظرفیتی برای تبادل آموزش های قضایی ایجاد کرده تا پیگیری‌های حقوقی در عرصه بین‌الملل کارآمدتر شود.

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی با اشاره به ظرفیت سازمان همکاری شانگهای در حوزه حقوقی، بعد از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، گفت: عضویت دائمی جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای در حوزه حقوقی این ظرفیت را ایجاد کرده تا بتوانیم حقوق خود را در عرصه های مختلف جهانی، استیفا کنیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بسیاری از کشورها به دلایل واهی یا بعضا تحریم های ظالمانه آمریکا، باعث شده اند حقوق ملت ایران در جای جای دنیا ضایع شود که اکنون به واسطه عضویت دائمی در این سازمان می‌توانیم اقدامات دشمنان را در دادگاه های بین المللی مانند دیوان لاهه محکوم کرده و حقوق خود را مطالبه کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر می توانیم همکاری خوبی در حوزه آموزش های قضایی در دانشکده های قضایی کشورهای عضو در سازمان همکاری شانگهای از جمله تبادل اساتید و دانشجویان را داشته باشیم و از تجارب طرفین در حوزه دادگاهی و حقوقی استفاده کنیم تا پیگیری‌های حقوقی را در عرصه بین‌الملل کارآمدتر کنیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان عضویت دائم جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای را پشتوانه ای حقوقی برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم حقوق خود را در موضوع کرسنت از کشور امارات دریافت کرده و غرامت های جنگی ایران از جنگ جهانی اول و دوم و همچنین جنگ عراق علیه ایران را پیگیری کنیم.

نظر شما