شناسهٔ خبر: 173399 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تقوی با اشاره به احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم :

دیوان محاسبات بدون توجه به مسائل سیاسی پیگیر برخورد با عوامل عدم اجرای قوانین باشد

تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: دیوان محاسبات باید بدون درگیری با مسائل سیاسی و مواضع جناحی، پیگیر برخورد با افراد و عوامل احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت قبل باشد زیرا قوانین مصوب مجلس برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است.

به گزارش «نماینده» سیدرضا تقوی با اشاره به لیست احکام تحقق نیافته وزارت کشور دولت دوازدهم که از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شده است، گفت: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی برای همه دستگاه های لازم الاجرا بوده و باید عملیاتی شود لذا هیچ کوتاهی در این خصوص قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید توجه داشت اعلام احکام اجرا نشده از سوی دستگاه ها کافی نیست بلکه باید پاسخ مسئولان مرتبط گذشته با این احکام نیز شنیده شده و وضعیت بررسی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از امور فقط رسانه ای و تبلیغات می شوند اما باید دید عزمی وجود دارد که افراد را پاسخگو کند؛ دادستانی دیوان محاسبات باید مشخص کند چگونه با عوامل خاطی برخورد شده و نتیجه به مردم اعلام شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید مشخص شود وزارت کشور دولت دوازدهم اهمال در مسائل نظارتی داشته یا در مسائل اقتصادی مانند ساماندهی بازارها، ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در شهرها و مناطق روستایی و غیره کوتاهی کرده، افزود: دیوان محاسبات باید پیگیر برخورد با افراد و عوامل احکام تحقق نیافته وزارت کشور باشد.

تقوی گفت: بدون شک پیگیری این مسائل از سوی مجموعه های نظارتی، مسئولان کنونی را متوجه می سازد که باید قوانین را به درستی اجرا کنند و به نوعی این اقدام هشدار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید درگیر مسائل سیاسی و مواضع جناحی شویم بلکه باید با انصاف اقدام به نظارت شود تا مسائل شفاف تر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون از جمله وظایف قوه مقننه است و دیوان محاسبات کشور از ابزارهای نظارتی و زیرمجموعه مجلس است، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد اقدام دیوان محاسبات در راستای ارزیابی دستگاه ها و بررسی وضعیت اجرای قوانین از سوی این مجموعه ها قابل تامل و خوب است و باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

نظر شما