شناسهٔ خبر: 173395 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساخت یک میلیون مسکن مستلزم تداوم تولید واحدهای فولادی و سیمانی در زمستان

حجت الله فیروزی فسا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که در زمستان به دلیل برودت هوا مصرف گاز خانگی افزایش می‌یابد و احتمال کمبود گاز و قطعی برق وجود دارد، وزارتخانه‌های صمت، نفت و نیرو باید برای تامین گاز و برق موردنیاز واحدهای تولیدی در فصول سرد سال، برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش «نماینده» حجت الله فیروزی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای تامین سیمان و فولاد موردنیاز زمستان با توجه به برودت هوا و احتمال کمبود گاز و قطعی برق، گفت: در تابستان امسال واحدهای تولیدی به دلیل قطعی برق، متحمل آسیب‌های بسیاری شدند و قیمت برخی محصولات مانند سیمان، فولاد و... در بازار افزایش چشم‌گیری یافت این امر موجب ضرر صنایع پایین دستی و اثر نامناسب بر صنعت ساختمان‌سازی شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که در فصل زمستان به دلیل برودت هوا مصرف خانگی گاز افزایش می‌یابد و احتمال کمبود گاز و قطعی برق وجود دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت که متولی صنعت و تولید است، وزارت نفت که مسئول تامین گاز و سوخت کشور است و وزارت نیرو، باید برای تامین گاز و برق موردنیاز واحدهای تولیدی در فصول سرد سال، برنامه‌ریزی کنند تا صنعت دچار آسیب نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر برق واحدهای تولیدی قطع شود، تولید کاهش می‌یابد در نتیجه میزان تولید صنایع پایین دستی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اکنون که دولت مکلف به ساخت سالانه یک میلیون مسکن است، واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه فعالان حوزه فولاد و سیمان باید چند شیفته کار کنند تا بتوانند مواد اولیه موردنیاز ساخت مسکن را تامین کنند بنابراین بی توجهی به تامین برق این واحدها پذیرفتنی نیست.

نظر شما