شناسهٔ خبر: 173392 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تامین نهاده دامی از نزدیک‌ترین بندر به مرغداران توسط بازارگاه کاهش هزینه تولید را به همراه دارد

علیرضا نظری نماینده خمین عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تخصیص نهاده دامی وارداتی مورد نیاز مرغداران و دامداران از نزدیک ترین بندر توسط سامانه بازارگاه کاهش هزینه تمام شده را به همراه دارد و می‌تواند نقش موثری در بازار داشته باشد.

به گزارش «نماینده» علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اشکالات سامانه بازارگاه و لزوم رفع آنها، گفت: سامانه بازرگاه‌ از نظر زیرساختی و نرم افزاری دارای اشکالات بسیار زیادی بود که در یک سال گذشته با پیگیری‌های متعدد اعضای کمیسیون کشاورزی، بسیاری از ایرادات آن را رفع کردند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از رفع اشکالات حدودی رضایت‌مندی نسبی در خصوص سامانه بازارگاه ایجاد شده است، ادامه داد: متاسفانه در برخی از موارد نیاز واحدهای مرغداری شمال کشور به نهاده‎‌های دامی وارداتی از انبارهای بنادر جنوبی و نیاز مرغداران جنوب کشور از بنادر شمالی تامین می‌شود که این مسئله هزینه بسیار زیادی را بر تولید کنندگان تحمیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی کمیسیون کشاورزی در خصوص ساماندهی توزیع سامانه بازارگاه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، گفت: تامین نیاز مرغداران و دامداران به نهاده‌های دامی از طریق نزدیک ترین بنادر به آنها کاهش هزینه حمل و سرعت در توزیع را به همراه دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تخصیص نهاده دامی وارداتی مورد نیاز مرغداران و دامداران از نزدیک ترین بندر توسط سامانه بازارگاه کاهش هزینه تمام شده را به همراه دارد می‌تواند نقش موثری در بازار داشته باشد.

نظر شما