شناسهٔ خبر: 173382 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

تغییر نهاد ناظر بر شبکه نمایش خانگی در دستور کار کمیسیون فرهنگی/ از عملکرد «ساترا» رضایت نداریم

یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از عملکرد ساترا در نظارت بر آثار نمایش خانگی رضایت نداریم، از بررسی تغییر نهاد ناظر بر VODها و شبکه نمایش خانگی در نشست آتی کمیسیون فرهنگی خبر داد و از احتمال بازگشت نظارت وزارت فرهنگ بر شبکه نمایش خانگی سخن گفت.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه با اشاره به استقبال مردم از آثار شبکه نمایش خانگی و VOD‌ها در کشور، عنوان کرد: موضوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی از چندین سال قبل محل اختلاف بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: به علت ضعف مفرط نظارت‌ها در دولت دوازدهم در کمیسیون فرهنگی تصمیم‌گیری شد نظارت بر VOD‌ها به ساترا(سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) زیر نظر صدا و سیما واگذار شود.

وی با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت بازگشت نظارت‌‎ بر شبکه نمایش خانگی از ساترا به وزارت فرهنگ و ارشاد، اضافه کرد: این موضوع که مطالبه سینماگران نیز است مجدد در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار می‌دهیم.

یزدی خواه از دعوت متولیان هر دو بخش به کمیسیون فرهنگی در آینده‌ای نزدیک برای تعیین تکلیف این مسئله خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این آثار برای نمایش خانگی تولید می‌‎شود و خانواده‌ها مخاطب این آثار هستند باید از شاخص‌های لازم برخوردار باشد که امیدواریم پس از جلسه با طرفین به نتیجه مناسب دست یابیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد ضعیف ساترا و شکایات مردمی و سینماگران نسبت به آن، گفت: طی مدتی که ساترا مسئولیت نظارت بر VODها و شبکه نمایش خانگی را داشت از عملکرد ساترا به هیچ عنوان راضی نیستیم و ساترا به درستی به وظایف خود عمل نکرده است به همین دلیل در نشست آتی کمیسیون به این موضوع ورود خواهیم کرد.

نظر شما