شناسهٔ خبر: 173370 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تکنولوژی و کمک به مدیران جهت کنترل نگهبان ها

تکنولوژی و کمک به مدیران جهت کنترل نگهبان ها

 در این مقاله، می خواهیم در مورد ویژگی های اصلی یک دستگاه کنترل نگهبان گشت صحبت کنیم. این دستگاه، چند سالی است که به طور گسترده در شرکت هایی که دارای فضای بزرگ هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع هر کارخانه، سازمان یا مجموعه ای که نیاز دارد تا فضاهای مختلف کاری خود را در ساعت های مختلف، بازرسی کند، عملا به این دستگاه نیاز خواهد داشت.

بنابراین تصمیم داریم که در این مقاله، شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم. در واقع شناخت از این ویژگی ها، باعث خواهد شد تا شما بتوانید به راحتی، دستگاه مناسب خود را خریداری نمایید.

اگر در حال حاضر، مدیریت مجموعه بزرگی را بر عهده دارید؛ که در بخش های مختلف آن، نگهبان ها در ساعات مختلف، به نقاط مختلف سرکشی می کنند؛ بهتر است تا این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.

امروزه تکنولوژی به کمک بسیاری از مدیران مجموعه ها آمده است. در واقع با ابزار های حرفه ای که در اختیار مدیران قرار گرفته است، آن ها به راحتی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، گزارش کاملی از وضعیت خود و شرکت خود داشته باشند.

از جمله همین موارد که تکنولوژی، توانسته است کمک بسیار شایانی به مجموعه های بزرگ بکند، رصد وضعیت نگهبان های یک مجموعه به صورت کاملا مکانیزه و خودکار می باشد. این فرآیند توسط دستگاه گشت نگهبانی صورت می پذیرد.

در همین چند دهه گذشته، بسیاری از امکاناتی که توسط این دستگاه فراهم شده است، عملا توسط مدیران مجموعه ها، قابل استفاده یا پیاده سازی نبود. اما با کمک های زیادی که پیشرفت علم در این حوزه داشته است، این کار به عملی بسیار ساده و غیر قابل خطا تبدیل شده است.

از جمله مشکلات بسیار زیادی که هر مجموعه بزرگی، عموما با آن گریبان گیر بوده است، عدم دقت و توجه کافی نگهبان ها به محل های نگهبانی می باشد. این امر خصوصا زمانی بسیار اهمیت پیدا می کند که تعداد نقاطی که نگهبان قرار است به آن ها سر بزند، بیشتر و بیشتر شود.

بدترین چیز این می تواند باشد که تعداد نگهبان ها نیز، روز به روز بیشتر شود، بنابراین به راحتی مدیر یک مجموعه نمی تواند بفهمد که هر کدام از نگهبان ها، کار خود را به چه نحوی انجام داده اند.

در بسیاری از موارد، دفتر هایی وجود دارد که این اطلاعات ثبت می شوند. حتی گاهی برای این مورد، نرم افزار هایی نیز تهیه شده است. اما دو مشکل اساسی در آن ها و جود دارد. مورد اول این می باشد که اولا مشخص نیست که داده های وارد شده، داده های درست و معتبری باشند. یعنی نمی توان از صحت ورود اطلاعات درست توسط کارمندان یا نگهبان ها مطمئن بود.

چرا که ممکن است مثلا نگهبانی، اعلام کند که در ساعت مقرر و مکان مشخص، حضور داشته است اما واقعا در آنجا نبوده باشد. البته این مورد را، می توان با تعبیه کردن دوربین های مختلف، در سطح محوطه بازرسی، تا اندکی پوشش داد.

اما سوال مهم تر زمانی پیش می آید که مدیر نیاز دارد علاوه بر چک کردن این دفتر ها، نیاز به چک کردن دوربین برای صحت کار انجام شده خواهد داشت. آیا به نظر شما می تواند این حجم از فیلم های دوربین را چک کرد تا از صحت عملکرد کارمندان خود مطلع شد؟

جواب سوال بالا، قطعا خیر خواهد بود. به همین دلیل تکنولوژی اینجا توانسته تا حدی این مشکلات چالش بر انگیز را حل نماید.

در واقع با وجود دستگاه نگهبان گشت، عملا تمامی موارد بالا حل خواهد شد. عموما این دستگاه ها، با استفاده از تکنولوژی قرار داده شده درون آن ها، می توانند کلیه فرآیند های ثبت را به صورت کاملا خودکار انجام دهند.

عموما دستگاه ها از فناوری های بی سیم،  برای ارتباطات خود استفاده می کنند. روش کار به این صورت است که در شرکت های که محیط بزرگی باید مورد بازرسی قرار بگیرد، ابتدا نقاط مشخص می شوند.

در این نقاط یک سری تگ قرار داده می شود که در واقع هر نقطه را مشخص می کند. این تگ ها بر روی دستگاه نیز تعریف می شوند و مشخص کننده نقطه ای خاص می باشند.

حال برای اینکه مطمئن شویم که بازرسی و کشیک از محل مورد نظر توسط نگهبان انجام می شود، کافی است که نگهبان به نقطه مورد نظر برود. پس از رسیدن به محل مورد نظر، می باید دستگاه را به تگ نزدیک کند.

با نزدیک کردن تگ به دستگاه، فرآیند ثبت نقطه در آن انجام می شود. این فرآیند به صورت بی سیم انجام می پذیرد. البته فرآیند به صورتی است که حتما باید دستگاه در چند سانتی متری تگ مورد نظر قرار بگیرد تا فرآیند ثبت انجام شود.

به همین دلیل شما کاملا مطمئن هستید که  نگهبان مورد نظر، در آن زمان، در محل تگ حضور داشته است. یکی از دستگاه های بسیار خوب در این حوزه، دستگاه WM-5000V8  می باشد.

این دستگاه با قابلیت های بی شماری که دارد، به راحتی می تواند در فاصله 5 سانتی متر یک تگ، فرآیند ثبت را انجام دهد.

نکته مهم این دستگاه، قابلیت بسیار خوب آن در شرایط مختلف محیطی و دمایی است که آن را به یک دستگاه بسیار کاربردی تبدیل کرده است.

همچنین زمانی که نگهبان ها می خواهند در شب به نقاط مختلف سرکشی کنند، چراغ قوه این دستگاه، به کمک آن ها خواهد آمد و باعث خواهد شد که بدون مشکل، تگ را در شب شناسایی کرده و موقعیت خود را ثبت نمایند.

با توجه به کلیه مواردی که گفته شد، همچنان مشکل رصد نگهبان ها، باقی خواهد ماند. مشکل عمده دستگاه بالا، با وجود قیمت فوق العاده مناسب آن، می باشد که مشخص نیست کدام شخص، دقیقا در محل حضور پیدا کرده است.

در واقع در زمان بازرسی، شخص دیگری می تواند دستگاه را در دست گرفته و به نقطه مورد نظر رفته و عملیات ثبت را انجام دهد.

بنابراین عملا نمی توان گفت که چه کسی در زمان مورد نظر، در محل سرکشی حضور پیدا کرده است.

خوشبختانه، این مشکل هم با تکنولوژی، به راحتی رفع شده است. تکنولوژی تشخیص اثر انگشت، موردی است  که اینجا به کمک آمده است.

در بسیاری از دستگاه های مدرن امروزی، این قابلیت به صورت جاسازی شده، قرار دارد. در واقع دستگاه با سنسور اثر انگشت ساخته شده  و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

سنسور اثر انگشت روی دستگاه باعث خواهد شد که در زمان ثبت تگ، عملا نفر ثبت کننده نیز مشخص باشد. این امر باعث خواهد شد که عملا هیچ تقلبی در امر سرکشی صورت نپذیرد.

از جمله دستگاه های بسیار خوب در زمینه، دستگاه گشت و نگهبانی اثر انگشتی WM-5000X1 می باشد. این دستگاه توانسته است با قابلیت بسیار کاربردی خود، یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد در این حوزه باشد.

این دستگاه علاوه بر اینکه کلیه امکانات دستگاه قبلی را دارد، در همان جنبه ها، قوی تر می باشد.  به عنوان مثال باطری بهتر و حافظه بالاتر، از امکانات خوب این دستگاه می باشد.

ضمن اینکه استفاده از اثر انگشت در این دستگاه، باعث شده است که کارایی بالاتری نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار داشته باشد.

امروزه با وجود استفاده گسترده از تکنولوژی در این حوزه، عملا مدیران هیچ مشکلی در رابطه با مدیریت راحت کارمندان و نگهبان های خود نخواهند داشت.

محل ترین قسمت، نرم افزاری می باشد که این قابلیت را دارد تا به دستگاه متصل گردد و گزارش های کاربردی را به مدیران مجموعه بدهد.

بنابراین بدون هیچ دغدغه ای، میدریت یک مجموعه می تواند با گزارش های مختلف، در کمترین زمان ممکن، از عملکرد کار تیم خود، مطلع گردد و در صورت بروز هر مشکلی، به صورت سریع آن ها را مواخذه کند.

با وجود تکنولوژی، امروزه هیچ مدیری نگرانی در رابطه با کنترل نگهبان های خود در مجموعه نخواهد داشت.

نظر شما