شناسهٔ خبر: 173358 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تنها شایعه پراکنی‌های سازمان‌یافته علیه واکسن کرونا مستحق مجازات است

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در انتقاد به تصمیم برخی مسئولان حوزه سلامت برای تعیین مجازات زندان برای شایعه پراکنی علیه واکسن کرونا، تنها افرادی که به صورت سازمان‌یافته به این امر مبادرت می‌ورزند را مستحق مجازات از طریق دستگاه قضایی دانست.

به گزارش «نماینده» یحیی ابراهیمی درمورد انتشار خبری از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی براینکه به دنبال این هستیم که از این پس کسانی که درباره واکسن شایعه‌سازی یا خبر اشتباه عنوان کنند برخورد شدید در حد زندان برای وی به همراه داشته باشد، گفت: این امکان وجود دارد که در مورد بسیاری از موضوعات شایعه‌سازی شود اما اگر بتوانیم کار خود را در روند واکسیناسیون به درستی انجام دهیم و با رفتار و کردارمان اعتمادسازی کنیم، هیچ نیازی نیست که این قبیل تصمیمات را اتخاذ کنیم.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر ما در مورد واکسن اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشیم و کار خود را به طور صحیح انجام دهیم و پیرامون عوارض احتمالی آن به مردم اطلاعات دقیقی بدهیم، لازم نیست با این روش با آنها برخورد کنیم چرا که این نوع اقدامات نه در گذشته، نه حال و نه آینده جواب نداده و نخواهد داد.

وی تصریح کرد: البته برخی افراد که به طور سازمان‌دهی شده در مورد واکسیناسیون اقدامات تخریبی انجام می‌دهند مجرم هستند و دستگاه قضایی باید با آنها برخورد کند اما نباید هر فردی که در این زمینه از روی ناآگاهی اظهارنظر کرد را مجازات کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما باید تا جاییکه می‌توانیم به میزان کافی واکسن در اختیار مردم قرار دهیم و عوارض و اثرات آن را از طریق سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بازگو کنیم تا مردم در جریان اخبار صحیح قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون مردم به درجه‌ای از بلوغ فکری رسیده‌اند که به شایعه‌پراکنی‌ها پیرامون واکسیناسیون که سلامت آنها را به خطر می‌اندازد، اهمیتی ندهند.

نظر شما