شناسهٔ خبر: 173336 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راستینه:

اعزام نفتکش‌های ایران به کشورهای منطقه از شکست تحریم‌ها خبر می‌دهد

راستینه عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعزام نفتکش های ایران به کشورهای منطقه نشان دهنده این است که تحریم ها شکننده هستند.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی با اشاره به اینکه دومین نفتکش ایرانی حامل سوخت به سوریه رسید گفت: متاسفانه آنچه که بیشتر از تحریم ملت ما را آزرده کرده، تحریف است؛ به این معنا که اولا توانایی های درونی کشور را نادیده بگیریم و به گونه ای دیگر از آن یاد کنیم، ثانیا تلاش دشمن را در به انزوا کشاندن و تبدیل سیاست دیپلماسی فعال به دیپلماسی منفعل را بپذیریم و در روابط خود صرفا چند کشور مطرح را به عنوان تعامل با جهان معرفی کنیم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس اظهار داشت: اعزام نفتکش های ایران به کشورهای منطقه نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران توانسته ظرفیت های خود را در رابطه با کشورهای منطقه ارتقا ببخشد و با اعتماد به نفس بیشتری که متکی بر نگرش آسیا محوری دولت رئیسی است آن را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: امروز حضور نفتکش های ایران در کشورهای منطقه نشان می دهد که تحریم ها شکستنی هستند به شرط آنکه ما در درون به این باور برسیم که می توانیم با اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های کشور و همچنین با محوریت دیپلماسی مقتدرانه و فعال و با تکیه بر تعامل با همه کشورهای دنیا از تحریم ها عبور کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: حضور نفتکش های ایران را در کشورهای منطقه به ویژه امروز در تامین سوخت کشور لبنان که در تحریم شدید آمریکا قرار دارد، حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران از مرحله فشار حداکثری که ایالات متحده برای تسلیم کردن ایران طراحی کرده بود عبور کرده است.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران به دنیا نشان داد در کنار مظلوم قرار می گیرد و برای کمک به مظلوم همه ظرفیت های خود را به میدان می آورد و علاوه بر اینکه برای اقتصاد کشور خود برنامه و افق روشنی در تعامل چند جانبه با کشورهای مختلف دنیا دارد برای شکستن تابو تحریم آمریکا و همچنین شکست نقشه تحریف واقعیت ها می تواند از دست طراحی شده کشورهای زورگو و سلطه گر دنیا عبور کند و نمایش جدیدی از دیپلماسی فعال برای شکست تحریم ها به نمایش بگذارد.

نظر شما