شناسهٔ خبر: 173329 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هشدار کمیسیون صنایع به وزرای صمت و نیرو؛ برق زمستانی واحدهای سیمانی تامین شود

تقی پور رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که نمایندگان در جلسات مختلف ضرورت تامین برق موردنیاز واحدهای تولیدکننده سیمان در زمستان را به وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو گوشزد کردند، هیچ‌گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

به گزارش «نماینده» رضا تقی پور انوری با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای تامین سیمان و فولاد موردنیاز زمستان با توجه به برودت هوا و احتمال کمبود گاز و قطعی برق، گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو باید با پیش‌بینی‌های دقیق ، از ایجاد نابسامانی در بازار سیمان و فولاد در ماه‌های آینده جلوگیری کنند زیرا با آغاز فصل سرما احتمال کمبود برق همانند تابستان امسال وجود دارد بنابراین نباید میزان تولید کمتر از تقاضای بازار شود.

هشدار نمایندگان به وزرای صمت و نیرو برای جلوگیری از قطعی برق واحدهای تولیدی در زمستان

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرای صنعت، معدن وتجارت و نیرو در جلسات کمیسیون صنایع و معادن، افزود: در این جلسات بر برنامه ریزی برای تامین برق موردنیاز واحدهای تولیدکننده سیمان و فولاد در فصول سرد سال تاکید شد و وزرا نیز وعده داده اند که نیاز این واحدها تامین شود.

وی با بیان اینکه از آنجا که اعضای کمیسیون صنایع و معادن برای برنامه‌ریزی به منظور تامین برق موردنیاز واحدهای تولیدی در فصول سرد سال به وزرا هشدارهای لازم را دادند، هیچ‌گونه کم کاری پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: با نظارت وزارت صمت بر بازار، قیمت سیمان ساماندهی شد بنابراین باید بر سایر بازارها مانند فولاد و لوازم خانگی نیز از طریق سامانه‌های موجود و ارتقای آنها رصد دقیقی صورت گیرد.

قیمت فولاد همچنان غیرمنطقی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ساماندهی بازار سیمان را ناشی از همت وزارت صمت و تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: نظارت دقیقی بر زنجیره سیمان از تولید تا توزیع انجام گرفت و این فرآیند موجب کاهش قیمت ها در این بازار شد. امیدواریم این نظارت مستمر باشد.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: متاسفانه قیمت فولاد همچنان غیرمنطقی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید همانند سیمان به این بازار نیز ورود کند تا بازار ساماندهی شود.

نظر شما