شناسهٔ خبر: 173323 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تغییر ذائقه گردشگری مردم با شناخت جاذبه های گردشگری همه نقاط کشور میسر است

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، گفت: تغییر ذائقه گردشگری مردم مستلزم این است که ما سایر نقاط دیدنی کشور را به آنها معرفی کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا دشتی اردکانی در مورد انتشار خبری پیرامون تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت عوض کردن ذائقه گردشگری مردم برای تغییر مقصد سفرشان از استان‌های شمالی کشور به سایر استان‌ها، گفت: تغییر ذائقه گردشگری مردم مستلزم این است که ما سایر نقاط دیدنی کشور را به آنها معرفی کنیم چرا که دلیل عدم تحقق این مهم این است که مردم شناخت کافی از بناهای تاریخی و طبیعت بکر موجود در سایر استان‌ها ندارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شاید در زمستان مردم بازدید از نقاط دیدنی جنوب کشور را برای سفر انتخاب کرده یا در فصول گرم به شمال کشور سفر کنند اما باید به آنها اطلاعات لازم پیرامون نقاط گردشگری در سایر استان‌ها نیز داده شود، چراکه وقتی مردم از این موضوع مطلع شوند که هر کدام از استان‌های کشور دارای جاذبه‌های گردشگری هستند حتما انتخاب آنها برای سفر تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مردم نمی‌دانند که به لحاظ قطب گردشگری، ایران گوهری ارزشمند در آسیا است به گونه‌ای که می‌تواند سرآمد گردشگری در دنیا باشد.

دشتی اردکانی در مورد بخش دیگری از اظهارنظر وزیر گردشگری که به ضرورت واگذاری احیا، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی کشور به بخش خصوصی تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: واگذاری احیاء این بناها به بخش خصوصی حتما به تصویب قانون نیاز دارد و هرچند ما در حوزه انتخابیه‌ام آن را اجرایی کرده‌ایم، اما پیشنهادم این است که احیاء بناهای تاریخی باید در قالب اجاره چندین ساله در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا بتوانند از آنها حفظ و حراست کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینکه مصوباتی که در مجلس ایجاد می‌شود باید لایحه محور باشند، ما منتظر هستیم تا انشاالله آقای ضرغامی پیشنهاد خود را در این رابطه در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند و ما هم حتما در فراکسیون گردشگری از آن حمایت می‌کنیم تا به قانون تبدیل شود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است هزینه زیادی باید برای احیا، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی کشور  پرداخت شود، بنابراین در این زمینه می‌توان از حمایت بخش خصوصی بهره‌مند شد

نظر شما