شناسهٔ خبر: 173314 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولیدات بخش کشاورزی متناسب با صادرات تنظم شود

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: حضور پررنگ محصولات شیلاتی در سفره مردم به واسطه ارگانیک بودن و سلامت بودن آن نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش «نماینده» محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح خط تولید محصولات فرآوری شده بر پایه آبزیان در شهرستان انزلی، گفت: مجلس و خصوصا کمیسیون کشاورزی آمادگی هرگونه همکاری در حوزه اقتصادی، رونق تولید و جهش تولید را دارد تا مسیر در این حوزه ها تسهیل شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مباحث جدی در جوامع بشری و کشور ایران بوده و امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است، ادامه داد: در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا برخی از کشورها حاضر به تبادل کالاهای اساسی نشدند و این نشان از اهمیت امنیت غذایی دارد و باید در حوزه کشاورزی و تلفیق صنعت با آن گام برداریم و قوانین مندرج و کهنه را به روز و اصلاح کنیم و این مهم در مجلس انقلابی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی متاسفانه نتوانسته ایم ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، ادامه داد: حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای همسایه با توجه به ارگانیک بودن محصولات تولید شده در ایران خواستار واردات این محصولات هستند، اگر در راستای همدلی و تحقق منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم می توانیم شیرهای نفت را ببندیم و کشور را با صادرات محصولات کشاورزی اداره کنیم.

عسکری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی را که بالغ بر ۱۳ ماده است را مصوب کرده و پس از تائید شورای نگهبان به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود. کمیسیون کشاورزی طرح مذکور را با همکاری و همفکری کشاورزان و کارشناسان این حوزه تدوین نموده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه پس از اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، نماینده کشاورزان و دو نماینده کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر تشکیل شد، عنوان کرد: در شورای قیمت گذاری کفه ترازو به سمت کشاورزان و فعالان این حوزه سنگینی می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز کشورهای توسعه یافته دستگاه ها را مکلف به فراهم کردن بستر خرید تضمینی محصولات کشاورزی کرده اند، افزود: کشاورزان باید تولیدی متناسب با صادرات و صنایع تبدیلی داشته باشند تا در کنار آن شاهد تولید و اشتغال زایی باشیم.

عسکری با بیان اینکه باید برای پررنگ شدن نقش محصولات شیلاتی در سفره مردم گام برداریم، تصریح کرد: حضور پررنگ محصولات شیلاتی در سفره مردم به واسطه ارگانیک بودن و سلامت بودن آن نیازمند فرهنگ سازی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می توانیم در حوزه شیلات شاهد اشتغال زایی و ارز آوری باشیم، خاطرنشان کرد: از مجموعه های متولی و اجرایی توقع داریم موانع و بروکراسی های پیچیده اداری در مسیر تولید را به مجلس منعکس کنند تا در راستای رفع آن ها گام برداریم.

گفتنی است با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، محسن علیزاده و ابراهیم نجفی اسپیلی و همچنین مسئولان اجرایی ذیربط خط تولید محصولات فرآوری شده بر پایه آبزیان شرکت تعاونی ۲۱ بیضا در شهرستان انزلی افتتاح شد.این شرکت در زمینه تولید خوراک دام، خوراک آبزیان و همچنین پرورش ماهیان خاویاری فعالیت دارد.

نظر شما