شناسهٔ خبر: 173313 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده:

وعده بازپرداخت بدهی‌های انگلیس به ایران را باید مُصرانه پیگیری کنیم

رضا زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله انگلیس به ایران جزء وظایف آنها بوده و این موضوع منتی برای جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده با اشاره به اعلام آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله خود به ایران در جریان دیدار وزیر خارجه این کشور با امیرعبداللهیان، گفت:در هر حال باید هوشیار باشیم که کشورهای اروپایی هیچ گاه به دنبال تأمین منافع ما نبوده و همواره منافع خود را دنبال کرده اند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: کشورهای اروپایی هر زمان می بینند موضع رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشورمان نسبت به موضوعی حساس و قاطعانه می شود، وعده ای می دهند لذا باید تا زمان تحقق آن، مُصر باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: پرداخت بدهی های ۴۰ ساله منتی برای جمهوری اسلامی نیست چرا که آنها باید به وظایف خود را در قبال پرداخت حقوق ایرانی ها، ۴۰ سال پیش عمل می کردند.

رضازاده ادامه داد: با توجه به سیاست رئیسی و دو جلسه حضور امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی، متوجه دیدگاه و حرکت رو به جلویی از سوی دستگاه دیپلماسی شدیم که امیدواریم با همکاری با مجلس ادامه داشته باشد.

وی در ادامه همچنین درباره نحوه ادامه مذاکرات برجامی، عنوان کرد: تا کنون اعتماد صد در صدی دنیا را نسبت به خود جلب کرده ایم و بازرسی های لازم از طریق مختلف مثل نصب دوربین ها انجام شده همچنین پروتکل های آنها را رعایت کرده ایم اما آمریکایی ها و حمایت برخی کشورها مانند انگلیس و فرانسه از خط مشی این کشور باعث شده آنها همواره از موضع قدرت با ما صحبت کرده و ایران را متهم کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تصویب قانون مجلس که دولت را موظف به پیگیری حقوق قانونی ایران کرده است، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی اجازه زیاده خواهی به آژانس و کشورهای مذاکره کننده نمی دهد و اگر قرار است به تعهدی عمل شود همه طرف ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

نظر شما