شناسهٔ خبر: 173307 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بخشی پور:

برخی رشته‌‎های فوق تخصصی پزشکی در انحصار قرار دارد

بخشی پور نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه برخی رشته‌های فوق تخصصی پزشکی از نظر آموزشی در شرایط مناسبی نیستند، گفت: متأسفانه این رشته‌ها در حالت انحصار و تحت روش‌های قیم‌مآبانه قرار دارند.

به گزارش «نماینده» مجتبی بخشی پور با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی رشته‌های فوق تخصصی پزشکی از نظر آموزشی در شرایط مناسبی نیستند و در حالت انحصار و تحت روش‌های قیم‌مآبانه قرار دارند، عنوان کرد: آمار بالای انصراف از تحصیل پذیرفته شدگان این رشته‌ها در سال‌های قبل و نیز مشکل در فارغ التحصیل شدن دانشجویان، باعث شده تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها هر سال کمتر و کمتر شده و به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امتحانات برخی از این رشته‌ها بسیار مشکل برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته نیز اعتراضات شدیدی به نحوه برگزاری امتحانات از طرف دانشجویان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در برخی از شاخه‌های پزشکی، انحصار طلبی‌ها و تمایل به ارجاع بیماران مناطق محروم به تهران نیز باعث بروز مشکلاتی شده است.

بخشی‌پور راه‌حل این مشکل و کمک به مناطق محروم را در گرو تصمیم‌گیری صحیح حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانست و گفت: باید در این خصوص هر چه زودتر چاره اندیشی شود لذا از وزیر بهداشت درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: باید شرایط لازم برای درمان بیماران در مناطق محروم فراهم شود تا آنان مجبور نشوند به مرکز کشور مراجعه کنند و هزینه‌های کمتری متحمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره زحمات و تلاش‌های جامعه پزشکی و کادر درمان در ایام کرونا من جمله پزشکان و رزیدنت‌های داخلی، جراحی، جراحی کودکان و سایر رشته‌ها و کشیک‌های طاقت فرسای آنان، بیان کرد: این عزیزان همواره در کنار بیماران کرونایی بوده و هستند و به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند و باید به آنان توجه کافی شود.

نظر شما