شناسهٔ خبر: 173289 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رضایی کوچی:

راه‌آهن شلمچه بصره تا پایان سال احداث می‌شود/ باید زیرساخت‌‎های انتقال کالا را در ایران فراهم کنیم

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در نتیجه گفت‌وگوها با مسئولان عراقی، توافق شده پروژه اتصال خط ریلی ۳۲ کیلومتری شلمچه به بصره به پایان برسد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران و دستاورد این سفر برای دو کشور گفت: در جریان مذاکره با الکاظمی مشخص شد طرف عراقی به اصطلاح پای کار است و در نتیجه گفت‌وگوهای ما با مسئولان این کشور، توافق شده پروژه اتصال خط ریلی ۳۲ کیلومتری شلمچه به بصره تا پایان امسال جمع بندی شود و به پایان برسد. 

وی ادامه داد: اکنون مقدمات حضور پیمانکاران پروژه در حال بررسی است و آنها به زودی برای احداث خط ریلی در منطقه مستقر می‌شوند. اتصال شلمچه به بصره به نفع اقتصاد جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و با اتصال حمل و نقل ریلی ما به عراق، به سوریه هم متصل خواهیم شد.رئیس کمیسیون عمران مجلس با یادآوری موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر انتقال کالا از شرق به غرب جهان گفت: کشور ما فرصتی برای فراهم کردن مسیر انتقال کالا از چین و هند به اروپا را دارد که البته باید برای چنین فرصتی، زیرساخت‌های لازم را تأمین کنیم. ایران برای کشورهای شمالی ما هم که به دنبال ترانزیت کالا هستند، کم هزینه‌ترین مسیر به شمار می‌رود و در نتیجه با این حجم از فرصت‌ها، فراهم آوردن زیرساخت‌ها موضوعی مهم است که به توانایی مسئولان باز می‌گردد. 

نظر شما