شناسهٔ خبر: 173284 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح مجلس برای تهاتر نفت در قبال اجرای ۶۰ پروژه نیمه تمام راه‌آهن کشور

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اعلام آمادگی برخی از شرکت‌ها برای دریافت نفت خام در قبال اجرای ۶۰ پروژه راه‌آهن کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین روند بررسی طرح انجام پروژه‌های ریلی با استفاده از تهاتر نفت خام ، گفت: این طرح در جلسات اخیر کمیسیون برنامه‌بودجه و محاسبات مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با کلیات طرح موافقت کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد، تا این طرح در کارگروه زیربنایی کمیسیون و با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و راه‌آهن بررسی شود و بعد از تدوین یک طرح پخته و جامع ، گزارش آن به صحن کمیسیون ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ پروژه نیمه تمام در حوزه راه‌آهن نیمه تمام باقی مانده،گفت: برخی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در قبال اجرای پروژه‌ها نفت خام دریافت کنند.

محبی با تاکید بر اینکه  تهاتر نفتی ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های نیمه تمام راه‌آهن کشور و همچنین سایر پروژه‌های عمرانی است، اظهار کرد: پیمانکاران کوچک و بزرگ می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم نسبت به سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی اقدام کرده و در مقابل، نفت دریافت کنند.

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه پیش رفت در حوزه حمل و نقل می‌تواند باعث رشد و پیشرفت هر کشوری باشد،گفت:حمل و نقل ارزان ، پاک و پرسرعت باعث ارتقا کشورها می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما