شناسهٔ خبر: 173279 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زنگنه:

قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال بعد افزایش نمی‌یابد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده پیرامون افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال بعد پرداخت.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  درباره برخی خبرها در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین اظهار کرد: تا کنون هیچ ورودی به بودجه ۱۴۰۱ نشده و هیچ بحثی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی انجام نشده است.  

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که دولت و مجلس یازدهم آن را پیگیری می‌کنند ساماندهی بحث یارانه‌ها است. ما یارانه‌ای آشکار داریم که همان یارانه سوخت و نان و ... است و در بودجه هم در نظر گرفته شده است.

به اندازه بودجه عمومی کشور یارانه پنهان می دهیم

زنگنه گفت: یارانه پنهانی که هم اکنون در کشور پرداخت می‌شود چیزی حدود هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا به اندازه بودجه عمومی دولت است.  

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: بحث دیگر لزوم سروسامان دادن و اصلاح نظام پرداخت یارانه است. در جلسات در این باره رایزنی‌ها شده، ولی درباره حامل‌های انرژی و افزایش قمیت آن تاکنون صحبتی نشده است. علاوه بر این معتقدیم که هر گونه شوکی به مردم مخصوصا در حوزه‌هایی که جامعه هدف آن مردم هستند، تبعات منفی برای اقتصاد و مردم خواهد داشت.  

نظر شما