شناسهٔ خبر: 173262 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی:

سخنرانی رئیسی از موضع قدرت بود

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: رئیسی راه مذاکره را نبست و اگر گفت‌وگوها ثمربخش باشد ایران آماده است که آن را ادامه دهد.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به سخنرانی مجازی رئیس جمهور در سازمان ملل، گفت: این سخنرانی چند ویژگی داشت، اولا به صورت شفاف و به صراحت مطالبه و نظر ایران در خصوص برخی مباحث بیان شد، درباره رفتارها و سیاست های آمریکا و آنچه ایران از کشورهای غربی مطالبه دارد به صورت شفاف مطرح شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور از موضع قدرت سخنرانی کرد، اظهار داشت: رئیس جمهور نه تنها توضیحی درباره آنچه آمریکایی ها ابهام هسته ای یا نقض سیاست ایران مطرح می کنند، نداد و از موضع پاسخگویی در نیامد بلکه بسیاری از سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برد، از جمله شکست آمریکا در افغانستان، مسئله تحریم ها و نقض آشکار حقوق بشر، مطالبه جهانی برای اینکه آمریکا به عنوان ناقض حقوق بشر تحت تعقیب قرار بگیرد و در بحث تحریم دارویی به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته شود، بیان شد.

وی تاکید کرد: در کنار این مباحث رئیسی راه مذاکره و گفت و گو را نبست و تاکید کرد اگر گفت‌وگو و مذاکرات نتیجه ثمربخش داشته باشد ایران آماده است که گفت و گوها را ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: رئیس جمهور سخنرانی شفاف، صادقانه و قاطعی داشت و امیدواریم آثار آن را در تعاملاتی که غرب با ایران دارد به سمت و سویی ببرد تا آنها درک واقع بینانه تری از ایران داشته باشد و برپایه واقعیت های سیاست خارجی ایران تصمیم مشخصی بگیرند.

نظر شما