شناسهٔ خبر: 173239 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیک‌بین:

قهرمانی پارالمپیکی‌ها ستودنی است/ تأکید بر رسیدگی به معیشت قهرمانان پارالمپیک

جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه فردی در شرایط عادی بتواند موفقیتی کسب کند قابل تحسین است اما قهرمانی مدال‌آوران پارالمپیک با وجود محدودیت‌هایشان ستودنی و قابل تکریم است و باید به معیشت و اشتغال آنها رسیدگی شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از ورزشکاران و قهرمانان در این حوزه از نظر اشتغال و معیشت گفت: کشور باید در خدمت همه مردم باشد و منابع کشور نه به صورت مساوی بلکه باید به صورت عادلانه تقسیم شود.

وی افزود: منابع کشور باید با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، استعدادها، نیازها و ... بین بخش‌های مختلف و افراد مختلف تقسیم شود و کسانیکه در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار دارند طبیعتاً نیازمند رسیدگی ویژه نیز هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: کسب موفقیت برای فرد که در شرایط عادی قرار دارد قابل تحسین است اما وقتی فردی در شرایط خاص و با وجود همه محدودیت‌ها توفیقی را به دست می‌آورد مانند قهرمانان پارالمپیک به موفقیت دست می‌یابد موفقیتش ستودنی و قابل تکریم است.

نیک‌بین خاطرنشان کرد:‌ فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از قهرمانان در بحث اشتغال و معیشت نیز بیشتر مرتبط با همین گروه یعنی پارالمپیکی‌ها است که باید معیشت‌شان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود:‌قهرمانان و ورزشکاران پارالمپیکی ما گرچه در ظاهر معلولیتی دارند اما به معنای واقعی کلمه پهلوان هستند و صفت پهلوانی برازنده آنها است.

نظر شما