شناسهٔ خبر: 173218 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی با اشاره به حضور وزیر خارجه درنیویورک:

امیرعبداللهیان از فرصت سفر به سازمان ملل برای تبیین رویکرد نگاه به شرق ایران استفاده کند

سازمان ملل عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و دیپلماسی فعال باید برای تببین رویکرد جدید جمهوری اسلامی یعنی نگاه به شرق استفاده کرد.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه سیاست جدید دستگاه دیپلماسی نگاه ویژه به شرق و آسیا است تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم در سیاست خارجی تحکیم روابط با کشورهای آسیایی و قدرت های شرق است البته این به مفهوم غفلت از غرب نیست.

وی افزود: احیای روابط با کشورهای آسیایی باعث می‌شود فشار غربی‌ها به کشورمان کاسته شده و قدرت چانه زنی ایران افزایش پیدا کند چراکه آنها در می‌یابند ایران توان استفاده از ظرفیت‌های جدید را دارد، البته غربی ها نیز از سیاست فشار حداکثری نتیجه ای به دست نیاورده اند و چاره ای جز گفت و گو و احترام به ایران ندارند.

وی در خصوص مذکرات مقامات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: فرصت نشست سالانه سران کشورها در مقر دائمی سازمان ملل امکانی برای همه کشور ها است که برای تقویت روابط خود از آن استفاده کنند و کشورمان نیز مانند همه از آن بهره می برد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیا برجام موضوعی است که در حاشیه مجمع عمومی می توان در دیدار های دوجانبه پیش بینی شده به آن پرداخت،از آنجایی که ما مانعی برای این امر ایجاد نکردیم باید این مساله تبیین شود که لازم است آمریکا به تعهدات خود عمل کند و موضوع جدیدی به مذاکرات برجام اضافه نکند و اگر واقعاً به دنبال تغییر روند کنونی برجام است تحریم ها را متوقف نمایند.

وی افزود:ما بر اساس رفتار غربی ها همواره به تعهدات خود عمل کردیم و به برجام پایبند بودیم و آمریکا بود که از برجام خارج شد و میز مذاکره را ترک کرد و امیدواریم از فرصت حضور در سازمان ملل با برنامه ریزی به نفع کشور استفاده شود.

نظر شما