شناسهٔ خبر: 173203 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه های شورای ششم برای ایجاد حال خوب/ نهضت امیدآفرینی در پایتخت

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ایجاد نهضت امیدآفرینی گفت:باید به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌ هایمان در تهران بیاندیشیم.

به گزارش «نماینده» علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور در صحن شورا اظهارداشت: امروز نیاز داریم با کار و خدمت و اقدامات مؤثر، هم رضایت را در شهروندان تهرانی ایجاد کنیم و هم با طراحی های درست و به جا به ایجاد حس رضایت‌مندی در آنها مبادرت بورزیم. 

وی افزود: گاهی فردی خوشبخت است اما احساس خوشبختی ندارد، گاهی فردی امنیت دارد اما حس امنیت داشتن ندارد. ما در دهه به یادماندنی ۶۰ جنگ داشتیم، دفاع‌حماسه ۸ ساله و بسیار شهیدان سرافراز، محاصره اقتصادی و سیاسی، مشکلات داخلی بسیار، اما مردم در کنار هم مشکلات را تحمل و خوشحال و مقاوم زندگانی سپری می‌کردند. 

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اینک که در آغاز یک دوره پر از فعالیت، نشاط و انگیزه کاری، چه در دولت و دستگاه های اجرایی آن، چه در شورای اسلامی و شهرداری تهران به‌سر می‌بریم، خوب است با یک نگاه انسانی مناسب که از مبانی انقلاب اسلامی و راهبردهای مستخرج از آن نتیجه می‌شود، به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌ های عزیزمان در تهران بیاندیشیم. 

وی بیان داشت: شاید امروز نخستین چیزی که رضایت و حس رضایت را در شهروندان ایجاد می‌کند، پاسخگویی مناسب در هنگام مراجعه شهروندان عزیزمان به مراکز مختلف مدیریت شهری و شهرداری‌های مناطق و ... ، توأم با عدالت‌ورزی و فساد ستیزی باشد. به قول معروف، تکریم ارباب رجوع آن‌هم غیر صوری و واقعی باشد 

نادعلی گفت: دوم اینکه برای آن چیزی که نیاز اولیه همشهری ماست، زودتر از چیزهایی که نیازهای ثانویه و بعدی اوست فکر، طراحی و اقدام کنیم. اگر در کرونا او در تهران نیاز روزافزون به زدن واکسن دارد تا احساس امنیت کند، این اولویت ما هم باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر در کرونا همشهری ما، که با اتوبوس و مترو تردد می‌کند نیاز به ناوگان گسترده‌تر و با تعداد بیشتر دارد تا تراکم مسافر باعث همه‌گیری بیشتری نشود، ما هم بر روی این مهم تمرکز کنیم. 

وی گفت: سوم‌ اینکه اگر با کارهای مرتبط به کالبد شهر، از جنس خدمات شهری و عمران و شهرسازی و ... به دنبال خدمت به شهروند تهرانی هستیم که باید هم باشیم، با کار بر روی روح شهر هم، آسایش روح و آرامش روان او را در این کلان‌شهر دنبال کنیم که این از زمره آن مواردی است که علاوه بر آرامش و رضایت، حس آن را نیز به ارمغان می آورد. 

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: اینکه با طراحی فرهنگی درست، در ایام الله و مناسبت های دینی و ملی برای مردم امکان ابراز احساس در چارچوب ضوابط ارزشی و همراه با مراعات شیوه‌نامه های بهداشتی فراهم کنیم از اوجب واجبات است، شهروندان پر از عاطفه و احساس ما، هم نیاز به سوگواری و غمگساری به اندازه و به موقع و هم نیاز به جشن ها و مولودی ها و شادخواری های به اندازه و درست دارند. 

وی افزود: شهروندان کرونا زده که اینک با ماندن در خانه ها، با از دست دادن بسیاری از عزیزان خود و عزیزان دیگران، با از بین رفتن کار و کسب های‌شان، با تحمل تحریم های ظالمانه استکبار و با مدیریت بد و کاهلانه ۸ سال گذشته، به افسردگی سوق داده شده اند، نیاز به نهضت امید دارند. 

نادعلی خاطرنشان کرد: نهضت امید یکی از بایسته هایش آوردن خود مردم، گروه‌های مرجع مردمی و نخبگان از میان مردم در وسط میدان است. در وسط میدان کار و تلاش برای حل مسائل شهر و شهروندان، در وسط میدان خدمت و کمک مومنانه به سایر همشهری ها، به ویژه مستضعفین این شهر است.

وی گفت: مردم هم بیایند و برای حاکمیت که در اینجا مدیریت شهری است کمک، پشتیبانی و میانداری و میدان‌داری کند. این جنبش و نهضت برای گرم شدن و جوشش بیشتر و تأثیرگذاری عمیق تر نیاز مبرمی هم به تولیدات هنری دارد. 

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: نهضت امید که ریشه در مبانی اسلامی انقلاب دارد، به سرود و موسیقی خوب نیازمند است، درست مانند آن وقت ها که همه سرودها را باهم زمزمه می کردیم و کار و دفاع مورد توجه بود. در جبهه و پشت جبهه، در مدرسه و در کارخانه، و با خانواده در خانه نهضت امید بود

نادعلی تاکید کرد: نهضت امید و حال خوب تئاتر های خوب خیابانی لازم دارد که به جای انتشار پیام های مرگ، ناامیدی و افسردگی، که متأسفانه معمول شده است، سخنان امیدآفرین، حرف های نغز و دلربا و طنز فاخر و شادی‌افزا به همشهریان عزیزمان تقدیم کند.استدعای من از همه اعضا و کمیسیون ها این است که نهضت امیدآفرینی را مدنظر داشته باشند.

نظر شما