شناسهٔ خبر: 173191 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت متمم بودجه را به مجلس ارائه دهد/نیاز به تعریف مجدد منابع و هزینه‌ها

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه منابع و هزینه‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به تعریف دوباره دارد،گفت:دولت متمم بودجه را به مجلس ارائه دهد.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر با کسری قابل توجه بودجه مواجه هستیم، گفت:کسری بودجه سال جاری ناشی از عدم تحقق منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه است.

وی با بیان اینکه دولت قبل مصوبه مجلس در رابطه با اخذ مالیات از خانه‌های لاکچری و خودروهای لوکس را اجرایی نکرده، افزود:علاوه بر این دولت به بند (و) لایحه بودجه مربوط به فروش و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی نیز توجه نکرده لذا بخشی از درآمدها و منابع محقق نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه میزان فروش نفتی هم که پیش‌بینی شده بود نیز محقق نشده ، ادامه داد: بنابراین قطعا باید برای کسری بودجه تدبیری کرد و با توجه به اینکه میزان آن قابل توجه شده باید برای ادامه مسیر لازم است تا بخشی از هزینه‌ها کم و مصارف تعدیل شود.

محبی با تاکید بر اینکه لازم است دولت متمم بودجه به مجلس ارائه دهد، اظهار کرد:بودجه سال ۱۴۰۰ نیاز به تعریف دوباره منابع و هزینه‌ها دارد.این متمم باید بتواند منابع پایدار درامدی را یک بار دیگر بازخونی و تعریف کند تا بودجه واقعیتر شود.

نماینده سبزوار در مجلس،  با تاکید بر اینکه  دولت جدید باید یک بازنگری در بودجه سال جاری انجام دهد و به شکل دیگری عمل کند،گفت: متمم بودجه ضمن واقعیتر ساختن بودجه می‌تواند با تعریف دوباره هزینه‌ها، بودجه را شفاف تر و روشن تر کند.

نظر شما