شناسهٔ خبر: 173186 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی با اشاره به بازگشایی مدارس برحسب وضعیت استان ها:

نباید برای بازگشایی مدارس در کل کشور یک نسخه پیچید

مدرسه عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور نباید یک نسخه واحد برای کل شهرهای کشور پیچید و باید برای تخصصی شدن امور اختیار بازگشایی مدارس در هر شهر و روستا به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها واگذار شود.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به در پیش بودن اول مهره ماه زمان بازگشایی مدارس، عنوان کرد: یکی از نکاتی باید امسال در بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی کشور در نظر گرفت، نپیچدن یک نسخه واحد برای تمامی کشور است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگز نباید برای شهرهای بزرگ و کوچک یک شرایط را در بازگشایی مدارس در نظر گرفت، افزود: باید اختیار بازگشایی مدارس به استانداران واگذار شود تا برای هر شهر و روستا با توجه به آن شرایط تصمیم‌گیری شود.

وی با یادآوری اینکه استانداری هر استان هر هفته با ستاد کرونای استان‌ها جلسات ارزیابی و تخصصی دارند، ادامه داد: بهترین مرجع برای نحوه بازگشایی مدارس در سطح کشور همان استانداری‌ها با استناد به شرایط و داده‌هایی است که فرمانداری‌ها در اختیار آنان قرار می‌‎دهند.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: برای نمونه وقتی در شهری سفیدی که فاقد زیرساخت‌هعای ارتباطی است، کلاس درسی با تعداد دانش آموز کمتر از ۱۰ یا ۱۵ دانش آموزش حضور دارد، می‌‎توان نسبت به بازگشایی این کلاس‌های درس با رعایت دقیق شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: البته از سوی دیگر باید مراقبت‌ها در شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد و اصفهان دوچندان باشد و کلاس‌ها در کلانشهرها به صورت مجازی برگزار شود تا در آینده به سمت واکسیناسیون کامل کادر آموزشی و واکسن دانش آموزی حرکت کنیم.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ، خواستار رعایت مجدانه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شد و گفت: اکنون که در آستانه گذر از پیک پنجم کرونا بودیم نباید با اقدامات هیجانی کار را به جایی برسانیم که با بازگشایی مدارس زمینه ورود به پیک ششم را فراهم کند. لذا امیدوارم با توجه به سرعت واکسیناسیون بتوانیم نهایتا تا آذرماه نیز نسبت به بازگشایی حضوری مدارس در سراسر کشور تمهیدات لازم را بیندیشیم.

نظر شما