شناسهٔ خبر: 173183 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارتقاء و گسترش صنعت گردشگری راهی برای جبران کسری بودجه

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ضمن اشاره به کسری بودجه طی سال جاری گفت: ارتقاء و گسترش صنعت گردشگری در کشورمان می‌تواند، به عنوان یک منبع مالی پایدار کسری بودجه را جبران کند و براین اساس باید یکی از ارقام بودجه سال‌ آینده، ویژه این صنعت باشد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه برای جبران کسری بودجه سال جاری می‌توان از حوزه‌های مختلف مانند توجه به گردشگری و تورسیم استفاده کرد، گفت: صنعت گردشگری با شیوع کرونا آسیب بسیاری دید اما اکنون با تسریع واکسیناسیون و لزوم ادامه حرکت مشاغل و زندگی مردم با توجه به نامعلوم بودن پایان کرونا می‌توان با رعایت شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا در صنعت توریسم سرمایه گذاری کرد.

 رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ادامه داد: درآمد بسیاری از کشورها از محل صنعت توریسم و گردشگری بیش از منابع حاصل از فروش نفت است و ما نیز می‌توانیم با سرمایه‌گذاری بر روی این بخش کسری بودجه را در سال‌های آینده با منابع حاصل از گردشگری جبران کنیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس برای رونق و گسترش صنعت گردشگری باید بودجه کافی برای این حوزه در نظر بگیرد، کشورهای منطقه در این خصوص سرمایه گذاری بسیاری انجام داده‌اند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه تحریم‌ها و شیوع کرونا طی دو سال اخیر بر صنعت گردشگری تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: ایران ظرفیت بی‌بدیلی در صنعت گردشگری دارد و در میان ۱۰ کشور دنیا در این حوزه اول است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم صنعت گردشگری را ارتقاء دهیم تا کشور به یک پایداری برسد و براین اساس از دولت انتظار داریم تا از ارقام بودجه سال‌های آینده، ویژه صنعت گردشگری باشد.

نظر شما