شناسهٔ خبر: 173177 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

پورابراهیمی:

ساختار نهادهای عمومی باید اصلاح شود

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ساختار نهادهای عمومی، اصلاح و تصمیمات آن‌ها از دولت جدا شود، گفت: آن‌ها باید به منافع خود فکر کنند نه منافع دولت.

به گزارش «نماینده» آقای محمد رضا پورابراهیمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما، کاهش سهم دولت در اقتصاد، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، گسترش مالکیت در سطح عموم و رقابت پذیری را از اهداف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ برشمرد و افزود: دولت با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴, بدهی‌های خود را تسویه می‌کند و این موضوع از ماهیت اصلی خود خارج شده است.
وی تاکید کرد: بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود.
آقای پورابراهیمی با اشاره به اشکالات ساختاری نهادهای عمومی غیر دولتی گفت: در دنیا سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی توسط دولت اداره نمی‌شوند.
او افزود: در ایران سازمان تامین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، اما رئیس آن توسط دولت انتخاب می‌شود در حالی که این سازمان به کارگران و کارفرمایان تعلق دارد و در همه جای دنیا، دولت‌ها بر روی این سازمان‌ها فقط نظارت می‌کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ساختار کنونی رد دیون ادمه یابد، انحراف است، اما اگر ساختار اساسی آن اجرا شود، درست است.
آقای پورابرهیمی تاکید کرد: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح و از اداره دولتی خارج شود و دولت باید فقط نظارت کند.
مشاور وزیر اقتصاد و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این برنامه گفت: در شروع اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در سال ۱۳۸۵ و سپس ابلاغ قانون آن که در سال ۱۳۸۷, برخی از واگذاری‌های شرکت‌های بزرگ، به صورت رد دیون دولت انجام شد.
 

نظر شما