شناسهٔ خبر: 173176 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری:

دستگاه دیپلماسی به صورت جدی پرونده حقوقی ترور سردار سلیمانی را پیگیری کند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید آمریکایی ها را به دلیل جنایت و ترور سردار سلیمانی در مجامع بین المللی محکوم کرد.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با بیان اینکه آمریکا به عنوان تروریستم بین المللی شناخته شده است، گفت: ترور سردار شهید سلیمانی که شخصیتی بین المللی و جهان است، برای آمریکایی ها تبعات مختلف بین المللی به همراه داشته، نقش سردارد در امنیت منطقه ای بر کسی پوشیده نبوده و مورد احترام همگان به جز تروریست‌های منطقه ای و بین المللی است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس تاکید کرد: حضور و نقش سردار سیلمانی در ایجاد ثبات در منطقه برای آمریکا قابل تحمل نبود و در نهایت دست به ترور این شخصیت بین المللی زد. پیگیری این جنایت از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی حق طبیعی، قانونی و بین المللی است و باید از این ظرفیت برای پاسخگو کردن آمریکا به کشور و جامعه بین المللی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید از نظر سیاسی آمریکا را در مجامع بین المللی محکوم کرد، بیان کرد: این هدف نیازمند تلاش دیپلماسی است که وزارت خارجه از زمان وقوع ترور اقدامات و رایزنی های مختلفی در عرصه منطقه و بین الملل داشته است. انتظار می رود عراق نیز پیگیر موضوع باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیگیری های دستگاه دیپلماسی جدی تر شده است، گفت: دستگاه قضایی نیز می تواند موضوع را در دادگاه های بین المللی دنبال کند، این اولین جنایت تروریستی آمریکا نیست و می تواند استمرار داشته باشد بنابراین ضمن محکوم کردن آمریکا باید اقداماتی در راستای بازدارندگی صورت گیرد.

نظر شما