شناسهٔ خبر: 173169 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همه اقوام باید در دولت آینده افغانستان سهیم باشند

همه اقوام باید در دولت آینده افغانستان سهیم باشند

کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:آمریکا از مدت ها قبل برای استقرار داعش در افغانستان برنامه ریزی کرده بود اما ما اجازه فعالیت این گروهک تروریستی را در مرزهای شرقی نمی دهیم.

به گزارش «نماینده» اسماعیل کوثری با اشاره به تداوم فعالیت های نظامی آمریکا در افغانستان گفت:همزمان با شکست های داعش در عراق و سوریه آمریکا برای استقرار داعش در افغانستان برنامه ریزی کرده بود تا این جرثومه جنایت را در منطقه حفظ کند.

وی افزود: قبل از اسقرار طالبان در افغانستان داعش مقدمات حضورش در این کشور را با همکاری آمریکا فراهم کرده بود اما ما اجازه فعالیت به این گروهک در مرز های شرقی خود نمی دهیم و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد:حالا که طالبان در کابل قدرت را در دست گرفته است تشکیل دولت فراگیر و همه جانبه با استفاده از همه اقوام را در اولویت قرار دهد و همه را در آینده دولت سهیم کند تا در درجه اول امنیت در داخل این کشور ایجاد شود و پس از آن روابط با همسایگان نیز به ثبات برسد.

نماینده تهران در خصوص حمله پهپادی آمریکا به غیر نظامیان و تداوم ماجراجویی ها آمریکا در افغانستان گفت:جنایات آمریکا پایان ندارد و حمله پهپادی به غیر نظامیان از توسط حکومتی که ادعا ایجاد نظم نوین جهانی و پیشرفته ترین تکنولوژی ها دنیا را دارد قابل قبول نیست و نشان دهنده این است آنها به دنبال ایجاد وحشت بین ملت ها هستند.

نظر شما