شناسهٔ خبر: 173165 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش مجلس برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

پرستاران عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان مربوطه مقرر شد بودجه لازم برای اجرای قانون تعرفه گذاری قانون پرستاری در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شود و همچنین در مورد استخدام ها و تبدیل وضعیت‌ها به راهکارهای عملی برسیم.

به گزارش «نماینده» محسن فتحی با بیان اینکه در شان کادر درمان نیست که ۱۸ تا ۱۹ ماه درگیر بحث بیمار کرونا باشند و به صورت شرکتی و طرحی کار کنند، گفت: نیروهای شرکتی در ابتدا شامل نیروهای خدماتی می‌شد اما به تدریج به کادر درمان تسری پیدا کرد و متاسفانه پرستاران طرحی به صورت ۸۰ یا ۹۰ روزه بکارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و طرحی تاکید شد، افزود: بحث پرداخت فوق‌العاده ویژه به گروه پرستاری هم مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت و قرار شد کارگروهی تشکیل و مطالبات و مشکلات پرستاران را پیگیری کند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴ نماینده یعنی اینجانب، میرمحمدی، پاک‌مهر و پزشکیان عضو این کارگروه هستند که باید طی یک ماه تا ۴۵ روز موضوع را جمع‌بندی و در قالب مصوبه‌ای از طرف مجلس به دولت ابلاغ کنیم تا ببینیم در بحث عدالت پرداخت در رابطه با کادر درمان چه تدابیری اتخاذ می‌کنند.

فتحی یادآور شد: همچنین اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مورد تاکید قرار گرفت و از ۱۱ هزار تا ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون بودجه لازم است و مقرر شد بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شود و همچنین در مورد استخدام ها و تبدیل وضعیت‌ها به راهکارهای عملی برسیم.

نظر شما