شناسهٔ خبر: 173161 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت دنبال خنثی‌سازی تحریم‌هاست/ اجازه ندهیم آژانس جری‌تر شود

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تولید ساخت قدرت در داخل و مذاکره در عرصه بین‌الملل است که این نگاه، موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهد شد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی در واکنش به موضع برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه حل مشکلات مردم و گرانی‌ها مستلزم مذاکره با غرب است، اظهار داشت: رویکرد جریان غرب‌گرا در پیوند دادن تحریم و مشکلات اقتصادی دو جنبه دارد که بخشی از آن حاصل گفتمان توسعه برونگرای آن‌هاست و بخشی هم حاصل تاکتیک جریانی است. البته این دو مقوله دور از هم نیستند و شاید حاصل و محصول یکدیگر باشند.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه، فهم برخی از افراد جریان غرب‌گرا، وصل کردن مقوله اقتصاد به غرب است و در حوزه تاکتیک هم این جریان از آنجایی که می‌دانند با حل شدن مشکلات بدون غرب تضعیف می‌شوند، به دنبال در هم تنیدگی مشکلات از طریق ارتباط با غرب هستند تا جریان‌شان باقی بماند.

غرب‌گرایان به دنبال پنهان کردن ضعف‌های خود هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس آنان معتقدند که همه مشکلات باید به غرب گره زده شود تا نقایص مدیریتی و ضعف‌ها و فسادهای آن‌ها دیده نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت قبل، در مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این رویکرد وجود داشت که با آن‌ها همراه شویم تا ناراحت نشده و با ما وارد فاز تقابل نشوند.

رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا استفاده از سازوکارهای دولت روحانی و اصلاح‌طلبان برای مذاکرات، در دولت جدید نیز جواب می‌دهد، گفت: جریان انقلابی، تعامل و مذاکره را کاتالیزور پیشرفت می‌داند نه کل توسعه، به این معنا که معتقدند با تحریم و با وجود تکیه بر داشته‌های داخلی، می‌توان رشد و پیشرفت کرد.

رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک رویکرد فنی نیست بلکه کاملاً سیاسی است و لذا تعامل بی‌ضابطه با آنان، موجب جری‌تر شدن طرف مقابل خواهد شد و باید از این کار اجتناب کرد.

رضایی اظهار داشت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس با این هدف تصویب شد که طرف مقابل در چارچوب حرکت کند و هر دولتی هم ملزم به رعایت آن است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات ایران و آژانس و ایران و ۱+۵ به روش دولت تدبیر و امید ادامه خواهد یافت و یا دستور کار جدیدی از سوی دولت سیزدهم تعریف شده است، گفت: حرکت دولت جدید قطعاً بر اساس راهبردهای مدون نظام یعنی بیانات ۱۹ دی رهبر معظم انقلاب و طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است و در تاکتیک و نحوه تعامل هم با دولت قبل متفاوت است.

وی بیان کرد: تاکید بر همزمانی تولید ساخت قدرت در داخل و مذاکره در عرصه بین‌الملل، اصلی است که در دولت سیزدهم در حال پیگیری است که قطعاً اگر منجر به برداشتن تحریم‌ها نشود، موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهد شد.

نظر شما