شناسهٔ خبر: 173154 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منادی سفیدان عنوان کرد:

گام مجلس برای سازماندهی اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در عرصه‌های قانونگذاری

منادیی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس راه اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه را اقدامی مهم و ضروری برای حوزه حکمرانی و سیاست‌گذاری برشمرد و گفت: تحقق نوآوری در حوزه حکمرانی زمانی شکل خواهد گرفت که ساز و کار نهادینه‌ای برای این کار ایجاد شود و مجلس به صورت نهادینه با نخبگان ارتباط داشته باشد.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه، اظهار کرد: این مرکز، بستری برای تعامل و مشارکت در حل مسائل مهم قوه مقننه و کشور را فراهم می‌کند که وظیفه اصلی آن، سازماندهی مجموعه اندیشکده‌ها و شرکت‌های فعال دانش بنیان در عرصه‌های حکمرانی، سیاست‌گذاری و قانونگذاری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: مجموعه تولیدات این مرکز نوآوری و خانه خلاق مطمئناً در تعامل میان قوه مقننه و قوه مجریه است و ظرفیت تولید دانش و راه حل‌های نوآورانه بخشی به نظام قانونگذاری و بخشی به دستگاه اجرایی مرتبط خواهد بود و اثر خواهد گذاشت.

وی یادآور شد: تحقق نوآوری در حوزه حکمرانی زمانی شکل خواهد گرفت که ساز و کار نهادینه‌ای برای این کار ایجاد شود و مجلس به صورت نهادینه با نخبگان ارتباط داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم اضافه کرد: موضوع مردمی‌سازی و کارامدسازی را به عنوان دو رویکرد مهم دنبال می‌کند تا از ظرفیت‌های نخبگانی کشور در عرصه حکمرانی و قانونگذاری نهایت استفاده را داشته باشیم.

نظر شما