شناسهٔ خبر: 173139 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ساماندهی در شورای شهر تهران کلید خورد/ از کاهش کمیته ها تا تسریع در پیگیری مطالبات شهروندان

امانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای شهری‌ها گفت: ساماندهی کمیته‌های شورای شهر و کاهش برخی از این کمیته‌ها مدنظر شورای ششم قرار گرفته است.

به گزارش «نماینده» ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی شورای شهری‌ها اظهار داشت: روز گذشته جلسه هم‌اندیشی بین اعضای شورای شهر برگزار شد و هر چند بخش اعظم جلسه مربوط به مسائل داخلی بود ولی مباحث دیگری هم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: به طور کلی سه راهکار در جلسه هم‌اندیشی جهت نظارت شورا شهر و مدیریت شهری پیش‌بینی شد اول اینکه اعضای شورا حداقل دو هفته یک در میان در مناطق مختلف ۲۲ گانه حضور یابند تا از این طریق هر هفته حدود ۱۱ منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و نماینده شورا این اقدام را انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین راهکار دیگر بازدید میدانی اعضای کمیسیون‌های تخصصی و بررسی موضوعی در سطح شهر است و راهکار سوم حضور اعضای شورای شهر در سامانه‌های نظارتی مانند ۱۸۸۸ و شنیدن صحبت‌های مردم حداقل هفته‌ای یکبار تا از این طریق اعضای شورای ششم بتوانند مشکلات مربوط به شهر را پیگیری کنند.

امانی ادامه داد:‌در جلسه هم‌اندیشی برخی معتقد بودند که تعداد کمیته‌های شورا بسیار زیاد است چرا که قبلا اعضای شورا ۳۱ نفر بودند و اکنون ۲۱ نفر است از طرفی برخی از کمیته‌ها نیز در کمیسیون‌های مختلف تکرار شده است.

وی بیان داشت:‌به طور مثال کمیته شفافیت و هوشمندی هم در کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه و هم در کمیسیون عمران و حمل و نقل وجود دارد از طرفی کمیته باغات هم در دو کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری تکرار شده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ساماندهی کمیته‌ها و احتمال کاهش آنها مدنظر اعضای شورای ششم قرار گرفته و برنامه‌ها در این زمینه اجرایی خواهد شد.

امانی گفت: صحن امروز شورا نیز برگزار نشد تا اعضاء بتوانند در کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌ها را با سرعت و دقت بیشتری پیگیری کنند و برنامه‌ها پس از چکش‌کاری در کمیسیون‌های تخصصی به صورت طرح یا لایحه در صحن شورا ارزیابی نهایی شود.

نظر شما