شناسهٔ خبر: 173127 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا :

پیروی از آمریکا وجهه سیاست خارجی قاره سبز را مخدوش کرده است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اتحادیه اروپا بجای رویکرد سیاست خارجی آمریکا محور مواضع استقلال طلبانه در برابر ایران و برجام داشته باشد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به  بیانیه  اخیر اتحادیه اروپا درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها باید تاکنون  به این درک رسیده باشند که با ملتی رشید، دارای منطق، استقلال و سابقه کهن روبرو هستند لذا این‌گونه سخن گفتن سزاوار خودشان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: اتحادیه اروپا در این سال‌ها چقدر به تعهدات برجامی اش پایبند بوده که امروز ادعای طلبکاری از ایران دارد؟ این اتحادیه متأسفانه رویکرد سیاسی مستقلی در قبال کشورمان ندارد.

وی افزود:آنچه که امروز در برجام اتفاق افتاده نتیجه رویکرد غیر منطقی اروپایی‌ها است و جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که با این هیاهوها از منافع ملی خودش عقب نشینی کند بلکه بر اساس یک راهبرد مبتنی بر تأمین منافع ملی حرکت خواهد کرد.   

عزیزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط با تمامی کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل و پایبندی به تعهدات است اما اتحادیه اروپا در بحث برجام خُلف وعده کرد لذا پاسخ امروز کشورمان به بد عهدی آن‌ها ارائه شده و آن‌ها در حال تماشای بازتاب رفتارشان در قبال ایران هستند.

وی ابراز کرد: بیانیه اتحادیه اروپا هیچ خللی در راهبرد نظام اسلامی ندارد و آن‌ها بجای صدور بیانیه باید به سمت رویکرد استقلال‌طلبانه سیاسی بروند چرا که اتحادیه اروپا در سیاست خارجی به ویژه درباره ایران سال‌هاست که رویکرد وابسته به آمریکا دارند.

نظر شما