شناسهٔ خبر: 173115 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادی خواه:

آشفتگی موجود در بازار بلیت‌ پروازهای اربعین هیچ توجیهی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس، با بیان اینکه آشفتگی موجود در بازار بلیت‌های رفت و برگشت عراق هیچ توجیهی ندارد از ستاد اربعین و وزارت راه خواست تا قیمت مشخصی برای این بلیت‌ها تعیین کنند که برای ۱۰ روز بعد از اربعین نیز ثابت باقی بماند.

به گزارش «نماینده» احد آزادی خواه در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه در شرایطی که قیمت بلیت‌های دو طرفه اربعین ۵ تا ۶ میلیون تومان اعلام شده بود اما قیمت‌های عجیبی در بازار مشاهده می‌شود و تنها بلیت‌های یک طرفه هم برای این مسیر وجود دارد، گفت:  امسال با توجه به اینکه شرایط سفر زائران اربعین به عراق برای شرکت در مراسم پیاده روی به دلیل شیوع کرونا خاص است و از آنجا که دولت عراق به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران آمار زائران ایرانی را تا الان به دو برابر افزایش داده است، ما هم باید وضعیت داخلی را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که انگیزه در مردم برای عزیمت به این سفر ایجاد شود و با مانع مواجه نشوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در شرایطی که تا این لحظه قرار است سفر به منظور انجام مراسم اربعین در عراق به صورت هوایی انجام شود، تهیه بلیت هواپیما است. ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید با تدبیر وزارت راه و شهرسازی و ستاد اربعین به گونه‌ای به ارائه خدمات بپردازند که قیمت بلیت‌ها ثابت بماند تا زائران بتوانند برای این سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند، چرا که رقم کنونی این بلیت‌ها بسیار بالا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آشفتگی موجود در بازار بلیت‌های رفت و برگشت به عراق اصلا توجیهی ندارد، بنابراین یکی از اقداماتی که انتظار می‌رود ستاد اربعین انجام دهد و وزارت راه و شهرسازی هم برای آن تدبیری بیندیشد، این است که قیمت مشخصی را برای بلیت‌های سفر زیارت به عراق ­تعیین کنند که تا ۱۰ روز بعد از اربعین نیز تغییری در آن ایجاد نشود و به مردم هم به طور رسمی اعلام کنند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این حداقل حقی است که مردم و زائران اربعین دارند که ستاد اربعین و وزارت راه و شهرسازی باید محقق کرده و بر این روند نظارت جدی داشته باشند.

نظر شما