شناسهٔ خبر: 173088 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاکری:

دولت انگلیس بدون هیچ عذر و بهانه ای، مطالبات ایران را پرداخت کند

اقبال شاکری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت:دولت انگلیس بدون هیچ عذر و بهانه ای سریعا باید بدهی ایران را به همراه دیرکردش پرداخت کند لذا این بحث قابل گره زدن به هیچ موضوعی نخواهد بود.

به گزارش «نمیانده» اقبال شاکری با اشاره به گفتگوی تلفنی امیرعبداللیهان با وزیر خارجه انگلیس و تاکید طرف ایرانی به پرداخت بدهی دیرینه لندن به تهران، گفت: به دلیل خلف وعده دولت انگلیس تاکنون طلب جمهوری اسلامی ایران از این کشور تادیه نشده و این طلب سالیان سال  بوده که همینطور باقی مانده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس ادامه داد: آن ها باید بدون هیچ عذر و بهانه ای طلب کشورمان را به همراه دیرکردش پرداخت کنند و هیچگونه مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی ابراز کرد: اقدام انگلیس در تعلل پرداخت طلب ایران بر خلاف قوانین بین الملل و تعهدات در قرارداد بین دو کشور است و برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس به علت عدم پرداخت بدهی ایران بر علیه دولت شان صحبت کرده اند.

شاکری بیان کرد: وزارت امورخارجه ایران تاکنون از حقوق ایران دفاع کرده و خواستار باز پرداخت سریعتر بدهی انگلیس شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رویکرد جدید دولت سیزدهم در سیاست خارجی حقوق از دست رفته مردم ایران از انگلیس گرفته شود؛ اگرچه تحریم ها بهانه ای جدید برای فرار از پرداخت مطالبات کشورمان است اما هرچه باشد ایران قادر به دریافت طلب خود از کانال های مختلف خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس خاطر نشان کرد: مگر قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم جدید اعلام نمی کردند که به علت تحریم ها نمی توانیم واکسن وارد کنیم؟چگونه با پیگیری های مستمر دولت سیزدهم توانست سیلی از واکسن را وارد کشور کند؟

وی تاکید کرد: دولت انگلیس باید رسما اعلام کند که آماده پرداخت بدهی هایش به کشور ایران بوده و این بحث قابل گره زدن به هیچ موضوعی نخواهد بود.

نظر شما