شناسهٔ خبر: 173068 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فرهنگی:

کشور در دولت روحانی قفل شد/ اصلاح‌طلبان پاسخگو باشند

محمد حسین فرهنگی عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس گفت: جریان اصلاحات با ایده‌های خود از دولت روحانی حمایت کردند و عملاً کشور از جهات مختلف قفل شد و الان باید پاسخگو باشند.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه برخی از اصلاح‌طلبان این روزها با ایجاد تردید نسبت به وعده‌های دولت رئیسی درصدد چالش آفرینی و تشکیک در اقدامات دولت هستند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم تاکنون نشان داده است که دولتی پای کار است و از ابتدا هم ارزیابی ما این بود که این دولت این‌گونه خواهد بود. امیدواریم که اتفاقات مثبتی که این روزها رخ می‌دهد، زمینه را برای تحولات مثبت فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جریان اصلاحات می‌توانند مطالبه‌گری کنند و آیا نباید درباره حمایت از اقدامات روحانی پاسخگو باشند، گفت: مطالبه‌گری آنان طبیعی است چرا که رقیب سیاسی یکدیگر هستند اما آنان باید پاسخگوی عملکردهای دولت گذشته هم باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس گفت: لزوم پاسخگویی جریان اصلاحات آن است که آنان با ایده‌های خودشان از دولت روحانی حمایت کردند و عملاً کشور برای مدت‌ها و از جهات مختلف قفل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته عواملی مانند تحریم و کرونا هم در مشکلات کشور بی تاثیر نبوده است اما الان می‌بینیم که در هر دو موضوع مذکور هم گشایش‌های بهتری اتفاق افتاده است.

فرهنگی با بیان اینکه دولت روحانی مشکلات کشور را به دولت قبل از خودش منتسب می‌کرد، متذکر شد: بسیاری از صحبت‌هایی که آن افراد به ویژه در زمینه اقتصادی، تورم و ارز به دولت‌های نهم و دهم نسبت می‌دادند، خودشان به همان مشکلات گرفتار شدند.

وی بیان کرد: دولت روحانی به ویژه در تبلیغات مباحث زیادی درباره حل مشکلات اقتصادی و ارزی کشور مطرح کردند، اما خودشان حتی بدتر از آن چیزی را که درباره دولت‌های نهم و دهم می‌گفتند، مرتکب شدند و الان هم باید پاسخگوی چالش‌ها و بحران‌هایی باشند که برای کشور ایجاد کردند.

نظر شما