شناسهٔ خبر: 173051 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر بحران آب/همکاری نکردن با کمیسیون تخلف از قانون است

شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بازرس کمیسیون اصل ۹۰ در حوزه آب با اختیارات این کمیسیون به بررسی مدیریت منابع آب خواهند پرداخت و هرگونه تخلف و عدم همکاری با بازرس کمیسیون موجب برخورد قاطع با متخلفان خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به پیگیری‌ کمیسیون برای حل مشکل کمبود آب در نواحی مختلف کشور گفت: کمیسیون از مدت‌ها پیش پیگیری مسئله مدیریت منابع آب در وزارت نیرو را در دستور کار خود قرار داد تا به این ترتیب مشکلاتی که کمبود آب در برخی مناطق به وجود آورده را ریشه یابی کرده و با متخلفان برخورد کند.

وی افزود: در همین زمینه آقای پژمانفر که از سابقه خوبی در اقدامات نظارتی برخوردار است به عنوان بازرس کمیسیون مسئولیت بازرسی از وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن را بر عهده گرفت تا درباره آب و کمبود آن در برخی نقاط کشور بررسی‌ لازم را انجام دهد.

*عدم همکاری با کمیسیون اصل ۹۰ تخلف است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: ایشان با اختیارات کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به بررسی مدیریت منابع آب خواهند پرداخت و هرگونه تخلف و عدم همکاری با بازرس کمیسیون موجب برخورد قاطع با متخلفان خواهد شد.

حجت الاسلام شجاعی افزود: مقرر شده است تا گزارش متقن بازرس کمیسیون از شیوه مدیریت کمبود آب در برخی نقاط کشور در کمترین زمان یعنی حداکثر تا ۳ ماه دیگر آماده و به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود تا کمیسیون اقدامات نظارتی بعدی را انجام دهد.

*تعیین بازرس در حوزه آب یکی از اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ است

وی گفت: در حال حاضر مردم برخی نقاط کشور از کمبود آب رنج می‌برند و کمیسیون قول خواهد داد تا برای حل آن‌ها اقدمات کافی را انجام دهد که در این زمینه تعیین بازرس در حوزه آب تنها یکی از این اقدامات است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در دولت قبلی نارضایتی‌های مختلفی از عمکرد وزارت نیرو وجود داشت و گزارش‌هایی هم به کمیسیون رسید که لازم بود، برای بررسی دقیق و کارشناسی آن‌ها، کمیسیون اصل ۹۰ اقدام ویژه‌ای انجام دهد.

نظر شما