شناسهٔ خبر: 173043 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علی پور در نطق میان دستور:

مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه‌ای آمریکایی برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستاوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکا نداشته، باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

به گزارش «نماینده» محمد علی پور در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستآوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکایی ها نداشته، باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلام در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای چپاول و غارتگری به منطقه آمده، عنوان کرد: آمریکا برای فروش سلاح خود به بهانه ایجاد امنیت و برای دوشیدن گاوهای شیرده خود به منطقه آمده؛ برای همگان روشن است مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه ای بیش نبوده و امیدوارم با جوشش انقلابی در مردم مبارز منطقه، در پرتو خون شهدا و شهید حاج قاسم، هرچه زودتر شر آمریکا از منطقه غرب آسیا به کلی کنده شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اظهار کرد: با استقرار دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز رئیسی، آرامش نسبی در جامعه ایجاد شده و مردم امیدوارند افزایش سرسام آور قیمت ها نه تنها متوقف شود بلکه باید سیر نزولی پیدا کند کما اینکه در مورد سیمان این اتفاق افتاده و مردم چشم انتظار هستند با انتخاب مدیران انقلابی در وزارتخانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها شعارها و وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به تدریج تحقق عملی یابد.

علی پور در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مسئولان دولت گذشته بلاتکلیف و به شدت مستأصل هستند؛ تعیین تکلیف هرچه زودتر آنها ضرورت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با معیار و ملاکی که برای استانداری ویژه مد نظر است قطعا در ردیف استان های ویژه قرار دارد؛ این استان از لحاظ ملاحظات جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترکیب جمعیتی و قومی استانی ویژه بوده و از رئیس جمهور می خواهم همانگونه که در مورد خوزستان و سیستان و بلوچستان عمل کرد، این استان را نیز به عنوان استان ویژه اعلام کند.

وی همچنین خطاب به وحیدی بیان کرد: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

علی پور اضافه کرد: از رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، وزرای کشور، بهداشت و راه و رئیس گمرک می خواهم هرچه زودتر تردد مسافری از بزرگ ترین مرز زمینی بازرگان و پلدشت را برقرار کنند. رئیس جمهور از ایجاد محدودیت برای مردم مرزنشین راضی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: به جهت خشکسالی کم سابقه، کشاورزان و دامداران این منطقه از بابت علوفه، نهاده های دامی و خرید تضمینی دام های تولیدی به شدت در مضیقه هستند که باید به داد آنها رسیده و آنها را دریابید در غیر این صورت در سال آینده نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از اقدامات اداره گاز شهرستان چالدران برای گازرسانی به روستاهای محروم منطقه که جهادی کار کردند، از مدیریت شهرستان و استان به لحاظ توجه ویژه و اقدامات موثر تشکر می کنم.

نظر شما