شناسهٔ خبر: 173040 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احمدی در نطق میان دستور:

دولت از مدیران توانمند استان بوشهر استفاده کند

اقدامات موسی احمدی در حوزه ی انتخابیه عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از رئیس جمهور می خواهم از مدیران توانمند استان در مسئولیت های ملی استفاده و مدیران کل دستگاه ها را از بین جوانان انقلابی متعهد و با دانش استان انتخاب کنند.

به گزارش «نماینده» موسی احمدی در نشست علنی امروز( چهارشنبه ۲۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امت بزرگ ایران، مردم حوزه انتخابیه ام با وجود توطئه های دشمنان، با شرکت  حماسه ای در انتخابات ۲۸ خرداد ماه پیام روشن خود را به جهانیان اعلام کردند و آن پیام این بود که تا پای جان در راه آرمان های نظام و انقلاب ایستاده اند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ادامه داد: مردم حجت را بر دولت مردان تمام کردند و همچنان که در گذشته هر جا نظام و انقلاب به حضور آنان نیاز داشت آمدند و صحنه های زیبای حماسه و ایثار به نمایش گذاشتند. این بار به رئیسی رای دادند تا رئیس دولتی باشد که در آن اخلاق و انصاف، کار و تلاش شبانه روزی برای مردم ملاک سنجش عملکرد مدیرانش باشد.

وی بیان کرد: اینکه بارقه های امید دوباره در میان مردم، مخصوصا جوانان و همه علاقه مندان به نظام روشن شده است، مردم از فساد و تبعیض و بدی عدالتی فقر سخت ناخرسندند، امروز بیش از هر روز دیگر به ما امید دارند و از ما می خواهند تا سیاست های داخلی را به گونه ای تنظیم کنیم که تولید و کار جای دلالی و رانت را بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: قانونمندی و شفافیت ملاک عمل باشد و در سیاست خارجی تصمیمات بر پایه عزت، حکمت و مصلحت و منافع عمومی باشد. امروز مردم ما از وضعیت معیشتی خود گله مند هستند، راه بهبود و رسیدن به وضعیت مطلوب جز از مسیر دانایی و دانش نمی گذرد، باید تولید داخلی تقویت شود و رونق گیرد و موانع تولید برداشته شود به دست مفسدان محتکران را کوتاه کرد و از منزلت مردم پاسداری کرد و کرامت آنها را حفظ کرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نمایندگان فرصت خدمتگذاری محدود است و باید آن را قدر بدانیم، همه شما آوازه حوزه انتخابیه ام را شنیده اید، ۳۳ درصد از جمعیت استان بوشهر در حوزه انتخابیه ما است ۱۲۰ میلیارد دلار تنها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای بهره برداری از ۲۴ فاز پالایشگاهی، ۱۷ مجتمع پتروشیمی به بهره برداری رسیده و ۳۰ طرح پتروشیمی سرمایه گذاری شده است که بالغ بر ۳۲۵ میلیارد دلار درآمد مستقیم برای کشور ایجاد کرده است.

احمدی تاکید کرد: دیر قطب صیادی کشور،کنگان و عسلویه پایتخت انرژی ایران، جم نگین فرهنگی استان بوشهر است، من از جانب مردم پر افتخار این شهرستان ها سخن می گویم، مردمی شجاع، صبور، نجیب، مهربان و علاقه مند و دلبسته به نظام و انقلاب، شیعه و سنی با وحدت همیشکی به اعتلای ایران و اسلامی می اندیشند و آرزوی دیگری ندارند.

 وی اظهار داشت: ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر را منطقه ویژه اقتصادی انرژی فارس فراگرفته است که همه می دانید سرشار از منابع خدادادی گاز، انرژی و صنعت پتروشیمی است، مگا پروژه هایی در این شهرستان ها شروع و به بهره برداری رسید تا عواید و برکات آن چشم مردم را روشن کند. مردم حوزه انتخابیه سختیه میزبانی صنعت را به جان خریدند، مشاغل سنتی خود را از دست دادند، روستاهایشان تخریب شد، گرانی و آثار منفی حضور منفی صنعت بر آنها تحمیل شد آیا سزاوار است امروز با حضور این همه پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی هنوز دغدغه اصلی جوانان و فارغ التحصیلان حوزه انتخابیه اشتغال باشد؟ آیا زیبنده است بیمارستان کنگان که عنوان معین صنعتی یدک می کشد از حداقل ها برخوردار نباشند؟ آیا باور کردنی است که پتروشیمی های سطح منطقه جوانان میزبان صنایع را در فرصت های شغلی با وجود شایستگی آن طور که باید به کار نگیرند؟ سهم جوانان از فرصت شغلی ناچیز و از فرصت های مدیریتی ناچیزتر است.

احمدی بیان کرد: از دولت و رئیس جمهور و وزیر نفت مجدانه انتظار دارم دستور دهند در فرصت های شغلی و مدیریتی از جوانان سطح منطقه استفاده کنند و از به کارگیری سلیقه ای و رابطه ای پرهیز کنند و بر آن نظارت کنند. از وزیر و هیات دولت می خواهم در انتخاب استاندار به گزینه توانمند منطقه در تراز ملی بیاندیشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه سال ها است استان بوشهر در کابینه سهمی نداشته از رئیس جمهور می خواهم از مدیران توانمند استان در مسئولیت های ملی استفاده و مدیران کل دستگاه ها را از بین جوانان انقلابی متعهد و با دانش استان انتخاب کنند.

نظر شما