شناسهٔ خبر: 173038 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازاده دافساری:

افزایش جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس سبب اصلاح و ارتقاء قوانین می‌شود

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد می توان با افزایش جلسات کمیسیون های تخصصی، قوانین کنونی را اصلاح و ارتقاء داد تا نیازهای مردم برآورده شود.

به گزارش «نماینده» سید علی آقازاده دافساری در رابطه با ضرورت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون ها مرجع بررسی کارشناسی طرح ها و لوایح هستند از این رو فعالیت آنها دارای اهمیت دوچندان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه جامعه و همچنین نخبگان از مجلس انقلابی انتظار دارند به مسائل اولویت‌دار مانند اقتصاد، معیشت و غیره بپردازند و این مهم در حالیست که می توان با قانون زدایی و رفع خلاءهای قانونی بخشی از مشکلات و دغدغه های مردم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در واقع با افزایش جلسات کمیسیون های تخصصی می توان قوانین کنونی را اصلاح و ارتقاء داد تا نیازهای مردم برآورده شود و این امر در حالیست که چنین هدفی در جلسات صحن علنی امکان تحقق ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگان نباید نگران باشند که فعالیت بیشتر کمیسیون ها امکان بیان نظرات آنها را کاهش می دهد، افزود: می‌توان با ایجاد سازوکار مشخصی زمینه حضور نمایندگان از کمیسیون های فرعی مرتبط را فراهم کرد تا قوانین پخته تری تنظیم و در صحن علنی به تصویب منتخبان ملت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مجلس یازدهم عزم جدی در افزایش فعالیت کمیسیون های تخصصی دارد و تلاش می کند در راستای کاهش مشکلات مردمی گام های بلندی بردارد.

نظر شما