شناسهٔ خبر: 173024 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پایش شرایط استفاده مردم از حمل و نقل عمومی باید مستمر باشد

حمل ونقل عمومی 43 نماینده مردم تهران در مجلس بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ازدحام در مترو و اتوبوس، گفت: با تنظیم دقیق تر زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها در خطوط اتوبوسرانی پایتخت اغلب اوقات می‌توان شاهد کاهش تعداد مسافران در یک اتوبوس باشیم و حتما لازم نیست خطوط را با مازاد خودرو پر کنیم.

به گزارش «نماینده» مهدی شریفیان بر ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ازدحام مردم در مترو و اتوبوس تاکید کرد و گفت: به طور حتم در کنار واکسیناسیون باید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم یابد تا به کاهش میزان ابتلای کرونا در بین هموطنان برسیم و از اوج گیری این بیماری منحوس جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی، افزود: موضوع حمل و نقل عمومی و افزایش امکانات در این حوزه از جمله نیازمندی‌های شهرها به ویژه کلانشهر تهران است که باید به طور مستمر پایش و ادامه داشته باشد و این به روز رسانی و افزایش امکانات مختص یک سال و چند سال نیست.

شریفیان تاکید کرد: البته در بعضی موارد برنامه ریزی مناسب هم می تواند بر کاهش ازدحام و رغبت مردم به استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی موثر باشد و مثلا با یک کار ساده مانند تنظیم دقیق تر زمانبندی حرکت اتوبوس ها در خطوط اتوبوسرانی پایتخت اغلب اوقات می توان شاهد کاهش تعداد مسافران در یک اتوبوس باشیم و حتما لازم نیست خطوط را با مازاد خودرو پر کنیم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رشد میزان واکسیناسیون در کشور امیدها را به کاهش چشمگیر میزان ابتلا و در نتیجه کاهش میزان مرگ و میر کرونایی در کشور امیدوار کرده و با ادامه این روند و برنامه ریزی مناسب و استمرار رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌توانیم به ریشه کن شدن شیوع کرونا در کشور بیش و یا حداقل کاهش معنا دار اثرات این بیماری از گذشته امیدوار باشیم.

نظر شما