شناسهٔ خبر: 173006 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لایحه اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور بررسی شد

کوچکی نژاد رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در نشست این کمیته با حضور مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست این کمیته گفت: لایحه اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در این نشست با حضور مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته (مصوب سال ۱۳۹۳) دولت مکلف شده ۳ درصد از اعتبارات بودجه عمومی را کسر و در راستای قانون مذکور هزینه نماید و به همین دلیل نیز از تاریخ تصویب این قانون، اعتبار مزبور از سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کسر شود اما به دلیل تأثیرات منفی این قانون بر فعالیت های پژوهشی، فناوری و دانش بنیان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، لایحه اصلاح این قانون به مجلس ارسال شد.

کوچکی نژاد تاکید کرد: به موجب این لایحه اصلاحی کسر از درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستثنی شده‌ اما آنها می‌توانند از صد در صد منابع قانون استفاده متوازن بهره‌مند شوند.

رئیس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مسئولان جهاد دانشگاهی در این نشست اعلام کردند، دولت در لایحه اصلاحی این مرکز را از این استثنا حذف کرده و نسبت به آن گله‌مند بودند، بنابراین مقرر شد، مرکز پژوهش های مجلس متن جامعی را در این خصوص تهیه کند تا درآمد تمام مراکز دانشگاهی، آموزشی و تحقیقاتی مستثنی شده و از آنها کسر نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: متن جامع مرکز پژوهش های مجلس در کمیته امور اجتماعی و فرهنگی بررسی و گزارش آن به صحن کمیسیون ارسال خواهد شد.

نظر شما