شناسهٔ خبر: 173001 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوری:

ایران از همه ارتباط خود برای پایان درگیری در افغانستان استفاده کند

غلامرضا نوری سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید کرد: از دیپلماسی خارجی کشورمان می خواهیم حداکثر تلاش و مساعی خود را برای صلح در افغانستان و پایان درگیری بین طایفه ها به خصوص در پنجشیربه کار بگیرد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به اقدامات اخیر طالبان از جمله تعیین کابینه موقت، گفت: هویت و سوابق وزرا کابینه دولت موقت طالبان نشان می دهد که فراگیر نیست، بلکه دولت خاص طالبان و از یک طیف خاص شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: طالبان به این امر اذعان دارد و می گوید دولتش موقتی است با این حال چنین انتخاب و کابینه ای نشانه خوبی نیست.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دگیری ها در پنجشیر، اظهار داشت: درگیری و حمله در پنجشیر با دولت فراگیر سازگاری ندارد، این در حالی است که احمد مسعود اعلام کرده بود آماده مذاکره است و می خواهد با مذاکره مسئله ها حل شود، اما پاسخی که داده شد ، جنگ و درگیری حاکی از آن است که طالبان به دنبال تشکیل دولت فراگیر نیستند.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش ایران در ایجاد صلح و آرامش در افغانستان، بیان کرد: از دیپلماسی خارجی کشورمان می خواهیم حداکثر تلاش و مساعی خود را برای صلح در افغانستان و پایان درگیری بین طایفه ها به خصوص در پنجشیربه کار بگیرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: باید از همه امکانات و ارتباطات استفاده شود تا درگیری ها با کمترین لطمات پایان گیرد و گفت و گو بین افغانی و طایف های سیاسی، به جای درگیری شکل بگیرد بلکه نتیجه خوب بگیرند و ملت رنج کشیده افغان به صلح برسند.

نظر شما