شناسهٔ خبر: 172979 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی با تهاتر نفتی

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: استفاده از تهاتر نفت موجب افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیر ساختی و حمل و نقلی ریلی و جاده‌ای کشور می‌شود.

به گزارش «نماینده» صدیف بدری با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تکمیل پروژه های عمرانی، گفت: وجود پروژه‌های نیمه تمام در کشور، یکی از چالش‌های اساسی دولت سیزدهم بوده چرا که بودجه‌ عمرانی دولت کفاف هزینه های این موضوع را نمی‌دهد، لذا باید برای تامین منابع مالی تکمیل پروژه‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی را یکی از راه های تامین منابع مالی پروژه های عمرانی کشور دانست و اضافه کرد: استفاده از تهاتر نفتی یکی دیگر از راه‌هایی است که موجب افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیر ساختی و حمل و نقلی ریلی و  جاده‌ای کشور می‌شود که خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی هم در این حوزه تجربه موفق و هم برنامه دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی نیاز است، تصریح کرد: یکی از اقدامات کمیسیون عمران برای کمک به دولت برای تامین منابع مالی و تسهیل جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، بررسی و تصویب لایحه مشارکت بخش خصوصی و عمومی است؛ این لایحه هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار داشته و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تصویب شود تا دست دولت در حوزه قانونی نیز باز باشد.

بدری خاطرنشان کرد: پروژه های عمرانی دارای توجیه اقتصادی و زیر بنایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی باید در اولویت تکمیل قرار بگیرند.

نظر شما