شناسهٔ خبر: 172960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

پیگیری مسائل مشترک و موانع توسعه روابط در سفر نخست وزیر عراق به ایران

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اشتراکات فراوان دو کشور و ملت ایران و عراق و خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، گفت: عراق بر روی سکوی توسعه قرار گرفته و ایران بیشترین کمک را می‌تواند در این شرایط به همسایه خود کند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران، گفت: ایران و عراق اشتراکات فروانی با یکدیگر دارند، جمهوری اسلامی ایران برای برقراری ثبات در عراق و توسعه اقتصادی و امنیت این کشور تلاش بسیار کرده و کمک می‌کند اما دشمنان دو کشور نمی‌خواهند که ایران و عراق ارتباط صمیمانه‌ای باهم داشته باشند یا دنبال روابطی باشند که منافع منطقه و هر دو کشور را تامین کند، از این رو شیطنت‌هایی را انجام می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این شیطنت‌ها را باید شناخت و مدیریت کرد. تروریست‌ها و متجاوزین نباید از خاک ایران و عراق علیه این کشورها سوء استفاده کنند و هیچ تهدیدی نباید از سوی عراق، ایران را هدف قرار دهد یا بالعکس.

وی افزود: عراق بعد از ترک نیروهای آمریکایی بر روی سکوی توسعه قرار گرفته است و جمهوری اسلامی بیشترین کمک را می‌تواند در این شرایط به همسایه خود کند. در سفر نخست وزیر عراق نیز مسائل مشترک و موانع توسعه روابط دو کشور مطرح و پیگیری شد.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: در صورتی که نخست وزیر عراق از طرف کشور ثالثی، پیامی برای جمهوری اسلامی ایران داشته، پاسخ متناسب با پیام را دریافت خواهند کرد.

نظر شما