شناسهٔ خبر: 172957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

عضویت ایران در پیمان شانگهای به مقابله با تحریم‌ها کمک شایانی خواهد کرد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد عضویت ایران در پیمان شانگهای به پیشبرد اهدافمان در منطقه و همچنین مقابله با تحریم ها کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در خصوص اهمیت نقش آفرینی کشورمان در سازمان همکاری شانگهای، گفت: این مجموعه ظرفیت های خوب اقتصادی، تجاری، بانکی و سیاسی برای کشورهای عضو در قاره آسیا ایجاد کرده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سال های متمادی عضو ناظر پیمان شانگهای بوده است، اظهار کرد: راهبرد ایران در حوزه روابط بین المللی معطوف به آسیا است و توسعه مبادلات و همکاری های اقتصادی، تجاری و پولی با کشورهای منطقه دردستور کار است لذا عضو کشورمان در پیمان مذکور می تواند کشورمان را در شرایط مناسب تری برای گسترش مناسبات قرار دهد.

وی ادامه داد: نهاد شانگهای می تواند زمینه مقابله با تحریم ها را برای ایران فراهم کند و همچنین ظرفیت های کشورهای عضو پیمان نیز می تواند برای پیشبرد اهدافمان در منطقه کمک شایانی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران توجه به دیپلماسی اقتصادی را دردستور کار قرار داده است، افزود: بر این اساس حضور کشورمان در پیمان شانگهای سبب تقویت دیپلماسی اقتصادی و همچنین تقویت پیمان یاد شده خواهد شد زیرا جمهوری اسلامی ایران نیز دارای ظرفیت های خوبی است که کشورهای دیگر نیز می توانند از آن بهره ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک هر چقدر نقش آفرینی کشورمان در این مجموعه افزایش یابد، آثار و پیامدهای بهتری حاصل می شود.

نظر شما