شناسهٔ خبر: 172906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزاد در دیدار با هیأت فلسطینی در وین:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی معادلات امنیتی را پیچیده‌تر می‌کند/ همه پرسی ملی تنها راهکار حل مسأله فلسطین

الهام آزاد عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی مجلس معتقد است اسرائیل عامل اصلی ناامنی در خاورمیانه و مصداق تروریسم بین‌المللی بوده که عملیات‌های خرابکارانه بسیاری را در ایران از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای صورت داده است.

به گزارش «نماینده» الهام آزاد، در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان های جهان اتحادیه بین المجالس که در وین برگزار شده است، با عزام الاحمد، رییس کمیته عربی و امور پارلمانی و  عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین دیدار و گفت و گو کرد.

آزاد در این دیدار با بیان اینکه رژیم اسرائیل هیچگاه خود را ملزم به رعایت موازین انسانی و حقوقی نکرده است، گفت: جمهوری اسلامی در همه ادوار، حامی آرمان های قدس بوده و فلسطین را پاره تن خود می داند و برادران مسلمان را در مسیر مبارزه با ظلم تنها نمی گذارد.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در ادامه رویکرد سازش در قالب پیمان اسلو را رویکردی دانست که بعد از ۲۸ سال به بن بست رسیده و افزود: طرح دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل مسأله فلسطین طرح همه پرسی ملی است که می تواند مبنای مذاکرات آینده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به محورهای چهارگانه این طرح عنوان کرد: اعمال حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی و تاریخی خود، برگزاری یک همه پرسی سراسری در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین برای تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی، تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین و تصمیم گیری در خصوص وضعیت ساکنان غیربومی فلسطین اشغالی توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت از جمله محورهای این طرح است.

آزاد در ادامه توافق عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را موجب پیچیده تر شدن معادلات امنیتی و گسترش ناامنی در منطقه دانست و عنوان کرد: اسرائیل عامل اصلی ناامنی در خاورمیانه و مصداق تروریسم بین المللی بوده که عملیات های خرابکارانه بسیاری را در ایران از جمله ترور دانشمندان هسته ای و خرابکاری در تأسیسات هسته ای صورت داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه ضمن محکومیت اقدام صهیونیست ها در شهرک سازی، تخریب منازل فلسطینی و نابودی اراضی کشاورزی به عنوان یک حرکت ضدحقوق بشری، ابراز داشت: اسرائیل ایران هراسی را در منطقه ترویج داده و نتانیاهو در گذشته کشورهای عربی را از ایران می ترساند و امروز بنت نخست وزیر فعلی قصد نزدیک شدن به اعراب منطقه به خصوص عربستان را دارد در حالی که جمهوری اسلامی بنا را بر اصل حسن همجواری گذاشته است.

وی با اشاره به تلاش اسرائیلی های در به سرانجام نرسیدن مذاکرات هسته ای ایران، عنوان کرد: اسرائیل به دنبال ناامن کردن داخل و محیط پیرامونی ایران بوده در حالی که کشاندن ایران به درگیری، منافع بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها را به خطر خواهد انداخت.

آزاد همچنین با تأکید بر ضرورت وحدت میان گروه های فلسطینی، گفت: دشمن صهیونیست از تفرقه افکنی میان گروه های فلسطینی بهره می برد و این به ضرر ملت مقاوم فلسطین خواهد بود همچنین قطع همکاری ها با اسرائیل به نفع ملت فلسطین است ضمن اینکه باید هرچه سریع تر موضوع بازسازی غزه به جریان افتاده و کمک ها در اختیار مردم مظلوم منطقه قرار گیرد.
 
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح: از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم

عزام الاحمد نیز ضمن تأکید بر پیوندهای دوستی موجود میان فلسطین و ایران که همواره تقویت می شود، گفت: برادران ایرانی همواره پشتیبان ما و مردم فسلطین برای داشتن یک دولت مستقل بوده است؛ ایران همواره حامی دفاع از قدس بوده و ما نیز از پیش از انقلاب با گروه های ضد انقلاب و طرفدار شاه مبارزه و از انقلابیون در قالب جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین حمایت کرده ایم.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ادامه داد: خوشبختانه نیروهای انقلابی و برادرانمان در ایران، سفارت اسرائیل را از چنگ صهیونیست ها درآورده و در اختیار فلسطینیان قرار دادند.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برای پایان حکومت استکباری دانست و افزود: ما از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنیم زیرا هدف برادران ما در ایران برنامه های صلح آمیز هسته ای بوده و تسلیحات هسته ای ندارند همچنین معتقدیم زرادخانه های اسرائیل باید نابود شود.

عزام الاحمد در ادامه با تأکید بر اینکه باید جلوی روند توافق و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از سوی برخی کشورهای عربی رقم خورده گرفته شود، گفت: اسرائیل با ایران هراسی تلاش دارد خود را بیشتر به عرب ها نزدیک کند و نخست وزیر فعلی این رژیم تلاش دارد با ایجاد مراوده نزدیک با اعراب، آنها را به ادامه روند عادی سازی روابط ترغیب کند که شاهد نمونه هایی از آن بوده ایم.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در پایان با تأکید بر اینکه کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند باید بدانند هیچ منفعتی از این قبال دریافت نمی کنند، خاطرنشان ساخت: در روزهای گذشته نتایج انتخابات کشور مراکش اعلام شد که تعداد آرای آن به دولت جدید نشان داد چه سرنوشتی در انتظار دولت هایی است که با حکومت های نامشروع پیمان می بندند.

نظر شما